Modernizálták Magyarország egyik legismertebb, immár közel 130 éves múltra visszatekintő márkájának logóját. Az Ikarus új emblémája tiszteleg a múlt öröksége előtt, de megfelel az aktuális piaci igényeknek is - írta a Magyarbusz.info.
Újabb részleteket árultak el a magyar buszgyártó közeljövőbeli terveiről is. Az Ikarus külföldön futó demóbuszai jelenleg Lengyelországban, Romániában és Németországban szállítják az utasokat, utóbbi országban már négy eladott járművel büszkélkedhet a cég. A tervekben más piacok, például Törökország meghódítása is szerepel, ahol szintén jól emlékeznek még a magyar autóbuszokra.
Idehaza tavaly összesen 17 elektromos autóbuszt értékesített az Ikarus három különböző szolgáltató – a Weekendbus, a Kaposvári Közlekedési Zrt. és a Volánbusz – részére. Bár 2021 óta egyáltalán nem írtak ki tendert hazánkban elektromos autóbuszokra, az Ikarusnál továbbra is bíznak a magyarországi lehetőségekben, ám alapvetően exportorientált a cég.
A cél az, hogy világszerte a megbízhatósággal azonosítsák a márkát, ami a jelek szerint jó úton halad: a Székesfehérváron közlekedő, tavaly átadott 12 darabos flotta a Volánbusztól származó adatok szerint januárban 95%-os rendelkezésre állást produkált, ami elektromos buszoknál, téli üzemeltetési viszonyok mellett kimagasló eredménynek számít.