Négy hengerrel lett igazán a spórolás bajnoka - Dacia Jogger 140 Hybrid menetpróba

Dacia Jogger
Vágólapra másolva!
A román márka első hibrid hajtása egyelőre csak a Joggerhez kérhető néhány nyugat-európai piacon, és sokak számára érdekes alternatívát kínál az eddigi kis köbcentis turbómotorhoz képest. Ugyanis nem csak takarékosabb, hanem erősebb is lett tőle a hétszemélyes kombi, ráadásul végre a váltással és kuplungolással sem kell törődni.
Vágólapra másolva!
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

Három évet kellett várnia a Daciának arra, hogy megkaphassa a Renault forradalmian egyszerű, de jól működő hibrid hajtását, amely eredetileg a Clióban és a Capturben debütált, aztán nem sokkal később az Arkanában és a Mégane-ben is megjelent.

A Dacia kínálatában az árak alacsonyan tartása érdekében soha nem voltak hibridek

(még egyszerű lágy hibridek sem), a Jogger az egyetlen, amit egyes piacokon már meg lehet rendelni (rövid távú) elektromos hajtásra képes „full" hibridként. De csak az egyszerűbb, öntöltő rendszert kapta meg a román kombi, a nagyobb akkus és erősebb plug-in hibrid hajtáslánc egyelőre nem lesz elérhető hozzá a milliókkal magasabb ára miatt.

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

Bár a Renault kisautóiban is szerettük, a Joggerhez talán még jobban illik a 140 lóerős benzines-elektromos hajtás. Először is azért, mert 30 lóerővel erősebb az eddigi egyetlen választható motornál, az egyliteres turbónál, és jóval nyomatékosabb is, így a több mint 4,5 méteres, akár hét személyt is szállítani képes kombi

teljes terheléssel kevésbé érződik alulmotorizáltnak

vele. Van, aki előnyként fogja értékelni azt is, hogy egy kiforrott, évtizedek óta bizonyító négyhengeres szívómotort tudhat a motorháztető alatt, és nem egyliteres, turbós háromhengerest.

Kevesebbet fogyaszt és jobban megy

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

A másik nagy előny, hogy a hibrid Joggernek papíron 17 százalékkal kisebb (4,8 liter) a vegyes átlagfogyasztása, mint a benzinesnek, de a különbség ennél nagyobb is lehet a javára, ha városi forgalomban használják, ahol akár

a menetidő 80 százalékában is képes tisztán elektromosan, benzinfogyasztás nélkül haladni.

Pedig csak egy meglehetősen kicsi, 1,2 kWh kapacitású puffer akkumulátorral tud gazdálkodni a rendszer, de ezt gyorsan újra tudja tölteni.

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

További fontos előny, hogy a hibridet kizárólag automatikus váltóval gyártják, míg a benzines vagy benzin-gáz (LPG) vegyes üzeműként létező egyliteres verziókat csak hatfokozatú, nem túl precíz kézi váltóval. Mindenki tudja, hogy egy nyugodt vezetési stílusra tervezett családi autóhoz az automatikus váltó illik jobban, különösen dugókban nagy áldás, hogy a vezető megszabadul a kuplungolás terhétől. Sőt, a hibrid Joggerben még a kézifék is elektromos, ellentétben a legtöbb más változattal.

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

A Renault-fejlesztésű E-Tech hibrid hajtás a jó öreg, K4M kódú 1,6 literes, négyhengeres szívó benzinmotorra épül, amely ebben az esetben 90 lóerős. Ehhez jön a fő villanymotor 50 lóereje, így jön ki a 140 lóerős rendszerteljesítmény (közben a rendszer a Renault újabb modelljeiben már 145 lóerőt ad le).

181 kilóval lett nehezebb a Jogger a hibrid hajtáslánctól

(a tömege felszereltségtől függően még így is csak 1357-1406 kg), mégis veri gyorsulásban a kisturbós benzinest: 10,5 helyett 9,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra az ötüléses, és 11,2 helyett 10,0 másodperc alatt a további 29 kilóval nehezebb hétüléses. Igaz, a hibridek egységesen 167 km/h-s végsebessége 13 km/h-val elmarad a benzinesekétől.

Két váltója és három motorja van

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

Bár bonyolultnak tűnik, valójában meglehetősen egyszerű a hibrid rendszer felépítése. A keresztben beépített 1,6-os motor négyfokozatú, körmös kapcsolású aszinkron váltón keresztül hajtja az első kerekeket, a váltások közötti nyomatéklyukakat a főtengelyéhez kapcsolt, az indítást és energia-visszatermelést is végző kis villanymotor simítja ki. De ennek a villanymotornak a feladata az is, hogy a benzinmotort mindig pontosan olyan fordulatszámra pörgesse fel, hogy kuplung nélkül is simán menjenek végbe a váltások.

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

A nagyobb, 50 lóerős, 205 Nm nyomatékú villanymotor feladata az autó mozgatása egy kétfokozatú, saját sebességváltón keresztül. Álló helyzetből mindig ez indítja el a kocsit, kb. 70 km/h-ig képes hajtani, ennél nagyobb sebességnél pedig besegít a benzinesnek gyorsításkor.

Még a tolatást is a villanymotor végzi,

így a hátrameneti fokozatra nincs szükség a benzinmotor váltójában.

Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.
Dacia Jogger
Dacia Jogger Hybrid
Dacia Jogger, autó, kocsi, 2023. 05. 25.

Szerencsére a Dacia már a tervezésekor tisztában volt vele, hogy hibrid hajtás is elérhető lesz a Joggerhez, ezért az elektrifikált hajtáslánc nem vett el semmit sem az óriási csomagtartóból: két üléssel továbbra is 160, öttel 708, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 1809 liter a befogadóképesség. Mindössze egyetlen hátránnyal kell számolni: ahogy az LPG-s verziónál, úgy a hibridnél sincs pótkerék, mert a számára kialakított üregben helyezték el a nagyfeszültségű akkumulátort.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!