Létezhet forró ferdehátú zöld rendszámmal? – Opel Astra GSe menetpróba

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Vágólapra másolva!
225 lóerő, ültetett sportfutómű, igézően látványos dizájn: megérkezett a legsportosabb kompakt Opel, amely fényévekre jár szentgotthárdi őse puritanizmusából, ráadásul szabvány szerint alig 1,1 liter benzin (és némi áram) elfogyasztását ígéri száz kilométereként. Elvittük egy próbakörre, hogy kiderüljön, mire képes az új csúcsmodell, és egyértelmű választ kaptunk a címben feltett kérdésre.
Vágólapra másolva!

Grand Sport electric: ezt takarja a GSe rövidítés, és azonnal párás tekintetű reakciót vált ki azokból, akik emlékeznek még a nyolcvanas-kilencvenes évek GSi (Grand Sport injection) Opeljeire. A hírnév és a legenda megalapozott, ezek az autók kiválóan vezethető, sportos gépeknek számítottak, méltó ellenfelei a GTI Volkswageneknek. Utódaik sokáig az izmos, turbós OPC-k voltak, a közelmúltban pedig, már a francia tulajdonú Opel érában egy időre visszahozták a GSi márkanevet, amely, mint az Insignia tesztjéből is kiderült, pályanapra is bevethető fenevad helyett egy gyors utazóautót takart.

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)

Kompakt Opel sohasem volt ilyen dögös

Most új éra kezdődik a villámos márka sportos modelljeinél, amelynek mikéntjét az Astra aktuális, L kódjelű és teljes egészében Stellantis (PSA) technikára épülő generációja mutatja be. Öltözék terén rokonához, a Peugeot 308-hoz hasonlóan egészen parádés, számomra ez a két autó a kategória két talán legjobban sikerült formaterve. Arról nem is beszélve, hogy miközben rég a SUV-ok uralkodnak, egy szépen megrajzolt kompakt érkezése igazi felüdülés. Ezen már az 1,2-es, háromhengeres Astra kapcsán is elmélkedtünk, amely – a szentgotthárdi ős miatt is – mindenhol óriási feltűnést keltett.

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)

Persze a most kipróbált, hazai zöld helyett még német rendszámos, jól felextrázott GSe tesztautó minderre rátesz néhány lapáttal:

a fekete és a fehér, az élek és a hajlítások, a műanyag, a fém és az üveg kontrasztja határozza meg hangulatát, az arányai pedig egy vérbeli hot hatch-et idéznek. Igazán ütős az eleje a Vizor maszkban elrejtett fekete logóval és látványos légbeömlőkkel, mégis a hátulnézete a kedvencem a csíklámpákkal. Fokozhatták volna a látványt két kipufogóvéggel, de az ökoszellem jegyében az egyetlen csövet is eldugták, vigaszul a profilt szép, 18 colos GSe alufenik dobják fel.

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)

Átlagos helykínálat és igényes berendezés

Belül sem okozott csalódást az egynapos tesztvezetésen megismert csúcs-Astra, ha nem is prémium, de nagyon jó minőségű az utastér. Kiválóak a hasított bőr fejtámlával integrált fotelek, amelyeknek még a combtámasza is kihúzható, elsőre éreztem, hogy jól tartanak és kényelmesek, szerencsére néhány órával később sem változott meg a véleményem. A műszerfal elrendezésével nincs bajom, a hosszú, vezető felé forduló képernyősáv valójában két külön kijelző. Hátul csak átlagos a helykínálat, két középtermetű felnőtt éppen elfér, e téren jobb a nyújtott tengelytávú kombi (Sports Tourer).

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)

Természetesen ez a szállítókapacitásra is igaz, az ötajtós ferdehátú csomagtere ugyanis a kipróbált plug-in hibrid GSe-ben 350 literes (70-nel kevesebb, mint a hagyományos belső égésű motoros kivitelekben).

Mindez kevésnek azért nem mondható, két ember úti holmijait vagy egy nagybevásárlás cuccait szépen elnyeli,

ám számolni kell azzal, hogy valószínűleg a töltőkábelt sem az ölünkben fogjuk hurcolni. Szerencsére az apróbb személyes tárgyaknak a kabinban ügyesen alakítottak ki rekeszeket, van bélelt és zárt szemüvegtartó a középkonzolon, a kézi váltó száműzésével is sok hely felszabadult.

Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)
Opel Astra GSe menetpróba (2023)

Az Opelnek már a PSA előtti időkben sem mindig volt erőssége az HMI, vagyis az ember-gép interakciók megtervezése, néha sötétebb rémálmaimban előjön az első Meriva középkonzolja, amelyen minden logikától mentesen szórtak szét apró gombokat. Kétségtelen, hogy az új Astra kezelhetősége sokat fejlődött, logikusak a kormányküllőkön lévő kapcsolók, és jó érzékkel az érintőképernyő alá is tettek két sor fizikai gombot, ahonnan a klímát, az ülés- és kormányfűtést, illetve más funkciókat lehet vezérelni. Sajnos a menürendszernél már akadnak gondok, hosszasan el lehet bolyongani benne.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!