Még mindig megfizethető, de már nem mozgó útakadály - Dacia Spring 65 menetpróba

Dacia Spring
Vágólapra másolva!
A Spring új változata 44 helyett 65 lóerővel kényezteti a sofőrt, a közel 50 százalékos teljesítménykülönbség révén már városon kívülre is nyugodtan ki lehet merészkedni vele.
Vágólapra másolva!
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Két éve kezdte árulni a Dacia Európában a Springet, amely nem más, mint az indiai és dél-amerikai piacon 2015 óra kapható Renault Kwid elektromos változata. A Renault helyi partnere, a Dongfeng gyártja Kínában (Renault City K-ZE néven is készül, de csak a kínai piacra). Amikor megjelent Magyarországon, az első 100 példányhoz a szemfülesek – részben az akkori, 2,5 milliós állami támogatásnak köszönhetően –

még 4 millió forint alatti áron hozzájuthattak,

ami kimagaslóan jó ajánlatnak számított, nagyjából a hasonló méretű benzines miniautók árszintjét jelentette. Ma már több mint a dupláját kell fizetni az alapmodellért (az árakról részletesen a cikk végén olvashatnak), de még így is a piac legolcsóbb villanyautója, a hasonló méretű Volkswagen e-Up! például több mint 2,5 millió forinttal drágább nála, ha éppen kapható.

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Itthon több mint 700, Európában több mint 110 ezer Springet adtak el két év alatt, tavaly a 3. legnépszerűbb villanyautó volt a magánvásárlók körében. Az ügyfelek 93 százaléka második autónak vette az elektromos Daciát, 93 százalékának ez az első villanyautója, és 72 százalékának az első Daciája.

Mindössze 44 lóerős teljesítménye és 230 km-es hatótávja

a legtöbb tulajdonost vélhetően nem zavarja, mert a román autógyártó felmérése szerint ezek a magánhasználatú példányok (nem az autómegosztósok) átlagosan csak napi 31 km-t tesznek meg, azt is mindössze 26 km/h-s átlagsebességgel. Viszont lakott területről kiérve már jelentősen csökken a román miniautó dinamizmusa, ezért a gyár most előrukkolt a felpaprikázott, 65 lóerős változattal, amely jobb gyorsulással és rugalmassággal kecsegtet, amiért a hatótávban sem kell nagy árat fizetni.

Hogy néz ki?

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Kizárólag az új, többi Dacia-modellhez is nemrég megjelent Extreme felszereltséggel lehet megvásárolni az erősebb Springet. A hangzatos nevű csomagot kívülről a réz színű tükörházakról, lökhárító és tetősín-betétekről, hátsó márkajelzésről, valamint az első ajtókon és az oldalsó védőbetéteken található, domborzati mintás matricákról lehet felismerni, valamint a fényképeken látható új palakék fényezés is csak ehhez rendelhető 180 ezer forintért (a hat színből egyedül a jégfehérért nem kér felárat a Dacia).

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Egyébként a 3,73 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,52 méter magas karosszéria változatlan maradt, ami nem is baj, mert

sokat szeretik a mosásban összement SUV-formavilágot.

Még a kicsi, 14 colos Doria felniket és a viszonylag olcsónak számító 165/70-es gumiméretet is megörökölte a 65 lóerős Spring a 44 lóerőstől, a Bécs környékén vezetett tesztautón kínai Linglong gumiabroncsok voltak, de állítólag később – a Dusterhez és a Joggerhez hasonlóan – Continental és Goodyear abroncsokkal is szerelik majd az apró miniautót.

Milyen belül?

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

A divatos külső után kisebb csalódás lehet a barátságos atmoszférájú, de kissé puritán beltér, főleg akkor, ha valaki ült már Volkswagen e-Up!-ban is. Kongó hangon csukódnak a pillekönnyű ajtók, kopogós műanyagok burkolnak mindent, a burkolat nélküli kormány semmilyen irányban nem állítható, a keskeny, oldaltartás nélküli, fix magasságú első üléseket izzasztó műbőr borítja. Csak két hangszóró jár a hifihez, manuális a rögzítőfék és még a vezetőoldali elektromos ablak sem automata.

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Van viszont digitális műszerfal, négy elektromos ablak, állítható övmagasság, hat légzsák, tolatókamera és -radar, manuális légkondi, valamint 7 colos érintőképernyő is navigációval és vezetékes okostelefon-tükrözéssel. Az Extreme kivitel csak pár apróságban (rézszínű cérnával varrt ülések, rézszínű díszbetétek, domborzati mintás gumiszőnyegek) tér el a 44 lóerős motorhoz kérhető drágább felszereltségtől, az Expressiontől, illetve abban is, hogy ehhez valamiért feláras a pótkerék, 60 ezer forintot kell érte fizetni.

Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring
Dacia Spring

Két 180 centiméteres utas még éppen elfér egymás mögött, a fejtér is tűrhető, inkább a kabin keskenysége lehet zavaró, ha többen utaznak a kocsiban. Ők viszont ne legyenek termetesek, mert

a hasznos terhelhetőség mindössze 363 kg.

Csak egy darabban dönthető a hátsó üléstámla, így a kategóriában nagynak számító, 290 literes csomagtartó 620 literesre bővíthető. Aki nem rendeli meg a pótkereket, a töltőkábeleket a csomagtartó alatti üregben tárolhatja, egyébként nincs dedikált rekesz számukra. Van hova pakolni a dolgainkat az utastérben, a kesztyűtartó óriási, de meglepően sok apróság elfér a középkonzoli üregben és a mély ajtózsebekben is.

A cikk folytatódik a következő oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!