Minél rosszabb az út, annál inkább elemében van - Volkswagen Amarok II. menetpróba

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Vágólapra másolva!
Két és fél évnyi kihagyás után a Volkswagen újra kér magának egy szeletet a pickupok piaci tortájából, amihez összeállt korábbi komoly vetélytársával. Zöld rendszámos trükkök helyett megmaradtak az Amarokban a műfaj bevált dízelmotorjai négy vagy hat hengerrel, kétféle 4x4-hajtással kombinálva. Ezekre a tesztvezetésünkön komoly feladat várt, mert az eső sártengerré áztatta a tereppályát.
Vágólapra másolva!
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

Alváz, merev híd és közeli Ford-rokonság

Amióta világ a világ, a gazdaságosság érdekében mindig voltak autógyártók közötti összefonódások, legfeljebb nem kötötték nyíltan az emberek orrára. Esetünkben a Volkswagen és a Ford fejesei pár éve kezet ráztak, aminek értelmében a Volkswagen a MEB villanyautó-platformját és a Caddy-t biztosítja a Fordnak (utóbbiból lett az új Connect), míg a kék oválosok adják a Transitot és a Rangert, hogy átcímkézve Transporter és Amarok születhessen belőle. Ebből a haszonjármű-együttműködésből származik a menetpróbánk főszereplője, hogy hadat üzenjen a zömében japán pick-up mezőnynek.

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

Tehát akkor egy Ford Rangerben ülünk? Végül is, a szoknya alá nézve igen, de a Volkswagennél jó munkát végeztek, a megjelenés határozottan illik a márkaarculatba. Felszereltségtől függően krómozott, vagy fekete X-et ábrázol az orr-rész,

a rendszám felett a lökhárítóban és a plató ajtaján pedig dombornyomott „Amarok" felirat erősíti az identitását.

Alapáron LED-esek az első fényszórók, magasabb felszereltségnél mátrix kivitelű jár, intelligens kitakarással. A kerékjáratok feletti határozott domborítások az előző generáció optikájára emlékeztetnek, de fekete betétesek és kevésbé állnak ki.

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

Egyáltalán nem apró termetű az Európában csak dupla kabinosként piacra kerülő új pickup, mely a régihez képest még hosszabbra nőtt (így már 5,35 méteres), és a tengelytávolsága is nagyobb lett. Természetesen maradt a klasszikus létraalvázas felépítés és a hátsó merev híd, terepképességeit jelzi a 30 fokos első és 26 fokos hátsó terepszög. Középső rámpaszöge akár 21 fok is lehet, legalábbis oldalfellépő nélkül, terepgumikon. A gázlómélysége derék 80 cm, azonban ettől még nem számít kétéltűnek, úgyhogy óvatosan a folyón való átkelésekkor – ahhoz ajánlott egy utólagos snorkel.

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

Négy utas a kabinban, egy-két raklap a platón

Ennyit a száraz számokról, a tesztnap programja erős bizonyítékot szolgáltatott arról, hogy nem az Amarok képessége lesz a gyenge pont egy vadregényes túra alkalmával. Több napnyi esőzés után jártunk vele erdőben és épített tereppályán is, a néhol tengelyig érő sárban pedig egyszer sem sikerült elakadnia a csapatnak. Persze nem csak terepjáróként, hanem kisteherautóként is vizsgáznia kell, amelynek egyik legfontosabb eleme az 1, 65 méter hosszú plató - erre akár két raklapot is fel tudunk szuszakolni, ha a lenyitott ajtóra is pakolunk, és a praktikummal sincs gond.

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

A raktér oldalfalán és alján is találunk rögzítőszemeket, illetve beépített mérőlécet, sőt, kérhetjük LED világítással is, ami a fülkéből és hátulról egyaránt működtethető. Ami a rakomány védelmét illeti, lehet elektromos platórolót választani, akárcsak a Ford Rangernél, vagy felszerelhető hardtoppal.

Duplakabinos kasztni esetén tisztességes, 1,19 tonna hasznos teherbírással lehet kalkulálni,

plusz 3,5 tonnás fékezett utánfutót is elvontathat. Dacára a hátsó laprugóknak, a kategória átlagához képest terheletlenül is egész elfogadhatóan lép át az úthibákon, így nem rázza ki a lelket utasaiból, bár nyilván távol áll tőle a személyautók komfortja.

Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba
Volkswagen Amarok II. menetpróba

Lényeges szempontja a kényelemnek, hogy már nem csak elöl, de hátul is valóban alkalmas felnőttek szállítására akár hosszabb távon. Bár lépten-nyomon prémiumként hivatkoznak az új pickupra, mi ezt nem erőltetnénk: teherautó-szinten tisztességes belteret kínál ugyan, de a kopogós műanyagok mindig emlékeztetnek arra, hogy a SUV-ok más kasztba tartoznak. Egy-két ezer kilométert futott tesztautóinkban gyűrött szélű ülésekkel és műanyagból készült, meghajló küszöb alatti fellépőkkel találkoztunk, ezek a bakik nem erősítik meg a csúcsminőség és az elpusztíthatatlanság mítoszát.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!