21 márka és egy magyarországi autógyártó 39 autót nevezett az Év Magyar Autója 2024, a Magyar Év Autója 2024, az Év Zöldautója 2024 díjakra, amelynek győzteseit jövő márciusban hirdeti ki a szakmai zsűri. A szervezők a fenti díjakon kívül kiosztják a közönségdíjat, az Év Beszállítója 2024 díjakat és az Év Autós PR-szakembere elismerést.
A 2024-es díjakra elsőként a Mazda jelölte a szabadidő-autók kategóriában a CX-60 dízelmotorral szerelt változatát, de az elsők között jelentkezett a Porsche Hungaria több márkája is. A Volkswagen négy autót jelölt, a frissített ID.3 a zöld városi autók, az ID.7 a zöld üzleti autók, a kényelemre hangolt Touareg a prémium autók, a T-Cross pedig a városi autók között mérettetik meg. A Volkswagen Haszonjárművek márka az Amarok modellt indította a kishaszonjárművek kategóriában. A cseh Skoda Enyaq Coupé iV-je a zöld szabadidő-autók táborát szaporítja. A spanyol Cupra a Formentor VZ5 modellt nevezte be a Magyar Év Autója 2024 díjra a sportautók mezőnyébe. Az Audi Q8 e-tron a zöld prémium autók mezőnyében okoz izgalmakat.
Az új Kona két változatát indította a Hyundai, a korábban győztes Kona EV a zöld szabadidő-autók kategóriában, a hibrid Kona pedig a szabadidő-autók mezőnyében indul. A BMW Magyarország három modellt nevezett: az M2 Coupé a Magyar Év Autója 2024 díjat vette célba (sportautók kategória), a bajorok hibrid izomautója, az XM a zöld prémium autók kategóriában küzd az Év Zöldautója 2024 díjért, a teljesen új i5 pedig a zöld üzleti autók között tör elsőségre.
A Stellantis márkák hazai importőre a lágy hibridként is kapható Citroën C5 Aircross (családi autók), a megújult Peugeot 3008 modellcsaládot (szabadidő-autók), az új DS 3 E-Tense villanyautót (zöld városi autók), illetve a konnektorból is tölthető Alfa Romeo Tonale phev és a teljesen elektromos, Év Autója győztes Jeep Avenger modelleket nevezte be a versenybe. Ismét is van Subaru a jelöltek között, az új Crosstrek a szabadidő-autók kategóriában próbál szerencsét.
Egy év kihagyás után visszatért a versenybe hazánk egyik legnépszerűbb márkája, a Ford. A márka hazai importőre a Ranger Raptor izom pickupot a kishaszonjárművek között, a teljesen új, amerikai életérzést közvetítő Bronco modellt a szabadidő-autók között indította. Az MG ebben az évben két villanyautót nevezett, az MG4 modell a zöld városi autók, az MG5 pedig a zöld családi autók mezőnyét gazdagítja.
Az Opel a Magyar Év Autója 2024 díjra benevezte az üzleti autók kategóriába az Astra Sports Tourer modellt, egy klasszikus kompakt kombit. Szintén visszatért a Renault, a frissített Clio a városi autók között küzd, az új Rafale a prémium autók kategóriában célozta meg az elsőséget. A Nissan márka hazai importőre, a Grand Automotive Kft. négy új modellt, a régen várt Ariya elektromos SUV-t (zöld szabadidő-autók kategória), a tavaly teljesen megújult X-Trail szabadidő-autót (családi autók kategória), valamint a Townstar EV személyszállító és kisáruszállító változatát jelölte (zöld családi autók, illetve zöld kishaszonjárművek kategóriák).
A Toyota és a Lexus márkák hazai importőre ezúttal is élen járt a nevezésben, a prémium márka az RZ villanyautót (zöld prémium autók kategória), az új LBX hibridet (szabadidő-autók), valamint a különleges LM egyterűt jelölte (prémium autók), a hazai piacot vezető tömegmárka a C-HR kis szabadidő-autóval (SUV), a frissített Hilux pickuppal (kishaszonjárművek), az új Land Cruiser terepjáróval (prémium autók) és a teljesen megújult Prius modellel (üzleti autók) vesz részt a megmérettetésben.
Elmarad a szokásos küzdelem a hazai gyártású autók kategóriájában, ahol ezúttal csak egy autó indul a fődíjért, azaz az Év Magyar Autója 2024 címért. A győri Audi Hungaria a Porsche Hungariával közösen az RS Q3 Sportback modellt nevezte.
2023. július 31-ig nevezhették a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2024 verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2024 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2024 díjat, amelyek kategóriájukban (városi autók, családi autók, üzleti autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter (Origo), László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (zöld városi autók, zöld családi autók, zöld üzleti autók, zöld szabadidő-autók, zöld prémium autók, zöld kishaszonjárművek) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2024 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak.
Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők várhatóan kiosztják az Év Beszállítója 2024 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2023-as magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek.