Utoljára mutatja meg, milyen potenciál van a dízelben - Mazda CX60 e-Skyactive D teszt

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Vágólapra másolva!
Miután az ördög művének kiáltották ki, és a nagyvárosi korlátozások is megrettentették a vevőket, sorra tűnnek el az új fejlesztésű autókból a dízelmotorok. Erre most itt egy kicsi, de annál makacsabb japán gyártó, és új SUV-jának orrába betuszkolt egy jókora hathengerest, azt állítva, hogy sosem látott spórolásra képes. Vajon tényleg olyan kevés gázolajat csipeget a CX-60, hogy a zöld rendszámos hibridek kihívójává válhat? És ha netán igen, akkor sem érhet a nagynevű prémium riválisok nyomába?
Vágólapra másolva!

Még mindig ellentmondó hírek keringenek arról, hogy mikor és milyen formában érkezik a Mazda6 új generációja, mindenesetre az igényes, hosszmotorhoz és alapesetben hátsókerék-hajtáshoz tervezett platformot mér elkezdték használni a márka nagyobb SUV-modelljei. Közülük Európába a CX-60 érkezett meg (hamarosan jön a hétüléses CX-80 is), amely korábban már már járt nálunk plug-in hibridként, és azzal zártuk a tesztet, hogy az egyik szemünk sír, a másik nevet; előbbi oka pedig a nehezen adagolható fék, a szokatlan rugózás és főleg a vártnál szerényebb menetdinamika volt.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Most itt a felmentő sereg, és különösen nem is időznénk el a formaterven, csak egy gondolat erejéig állnánk meg. Japánban remek érzékkel nyúltak a szabadidőautók kommersz világához, a hosszú orr, rövid far kiállás messzire hirdeti, itt valami különlegessel van dolgunk, és részleteiben is sok érdekeset mutat a karosszéria. Ezúttal nem üres ígéret a jókora gépház, tesztautónkban soros hathengeres dízelmotor dolgozik hosszirányban beépítve, akárcsak (ha megfizetik) a BMW X3-ban vagy a Jaguar F-Pace-ben, és ezzel fel is soroltuk a hasonló építésű riválisokat: elit klubba került a Mazda, azt biztos.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Ne a legerősebb legyen, hanem a legtakarékosabb!

Szembe mentek a mai trendekkel a hiroshimai mérnökök azzal, hogy megalkották 3283 köbcentis dízelt, ami indítógenerátoros lágy hibrid rendszerrel és sok egyéb trükkel teljesíti a mai emissziós normákat. Két teljesítményszinttel kapható, mindkettő egyturbós, a különbség szoftveres, viszont a 200 lóerős, 450 Nm nyomatékú belépő kivitel a piacon egyedülálló módon csak a hátsó kerekeket hajtja (már az X3-ból és az Alfa Stelvióból sincs ilyen). Való igaz, a 8,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulás manapság nem tűnik ütősnek, ám így is rálicitál a legerősebb CX-5 adataira, és kellően dinamikus.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Tesztautónk az erősebbik, 254 lóerős változat, tisztességes 550 Nm nyomatékkal (1500-2000/perc között), így 7,4 másodperc alatt tudja megfutni a százas sprintet. Ebben már alapáras a 4x4,

tehát a hátsó kerekek tapadásvesztése esetén az elsőkhöz is tud hajtást vinni, de nyilván nem dagonyázásra szánt terepjáró.

Ahogy a többi SUV-nál, úgy itt is arra szánták a rendszert, hogy közúton biztonságot nyújtson, és felázott füvön vagy enyhe hóban se akadjon el. Ha ránézünk az árlistára, feltűnik, hogy azonos felszereltség mellett az összkerékhajtás és a plusz 54 lóerő felára korrekt 1,37 millió forint.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Manapság ennyi köbcentin két vagy akár három Ford szokott osztozkodni, mégis a Mazda motorja fogyaszt kevesebbet - hogy is van ez? Varázslat helyett végtelen mérnöki és gyártási precizitást alkalmaztak, aminek a lényege, hogy a nagyobb köbcenti kisebb fordulatszámon, erőlködés nélkül mozgatja az autót ugyanolyan dinamikával, mint tenné azt egy kisebb blokk. Különleges égésteret, kovácsolt acél dugattyút, precíz nagynyomású befecskendezést, DCPCI égéstechnológiát vetettek be a mérnökök ahhoz, hogy minél szélesebb tartományban megvalósulhasson a szegénykeverékes égés.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Akkor az igazi, ha elhagyjuk a lakott területet

Röviden úgy foglalhatnánk össze a felhasználói tapasztalatokat, hogy a Mazda keveset eszik, nagyon megy és jó vezetni is. Álmos hétköznapokon a nyomatékhegy lábánál autózgatunk, kifejezetten erre hangolták a nyolc fokozata között finoman és hamar felkapcsoló, új automataváltót. Alapjárat körül, amikor a nagy köbcenti hátrányt jelentene, a 0,33 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorról táplált villanymotor 17 lóerővel, és ami fontosabb, 153 Nm nyomatékkal segít be a hajtásba, lassításnál visszatáplál, emellett észrevétlenül indítja be az egyenletes tempónál sokszor le-leálló dízelt.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

Sétatempónál olykor zavarba tudjuk hozni az indítógenerátorhoz tengelykapcsolóval illeszkedő váltót, és határozott rántással rakja be a kettest, de állítólag ez ilyen. Fogadjuk el, ezzel az autóval haladni kell, nem pedig a belvárosi utcákon araszolgatni.

Már csak a méretei sem teszik ideális napi boltba vagy iskolába járós jószággá (bár nyilván sokan erre fogják használni),

talán nem is a 4,74 méteres hosszúsága, hanem 1,89-es szélessége miatt: megdolgoztatja az embert, amikor két oldalon is közel áll valami, cserébe a 11,9 méteres fordulókör átlagos, és sok asszisztens segíti a parkolást.

Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,
Mazda, CX, 60, autófotózás, 2023.08.30., Autó, teszt,

De vajon tényleg tud spórolni? Nos, országúton az étvágya könnyedén tartható 5, autópályán pedig 6 liter körül, és városban sem nagy attrakció 6,5 liternél megállni. A fogyasztása olyannyira nem csak katalógusadat, hogy a nemzetközi menetpróbát anno takarékossági versennyel kötötték egybe, ahol a magyar csapat a második helyet szerezte meg 3,4 literes átlaggal. Közben egy közel két tonnás SUV-ról van szó, ami országok átutazására képes, 2,5 tonnát vontathat, és könnyedén beleforog az 5000-be, kieresztve a hamisítatlan sorhatos hangját (persze ilyenkor azért több gázolajat hörpölve).

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!