Japán állampolgárságot kapott a francia kisautó - Mitsubishi Colt (2023) menetpróba

Mitsubishi Colt
Vágólapra másolva!
Kipróbáltuk a Mitsubishi Colt új, hetedik generációját, amely egy ismert francia kisautó átemblémázásával született, de a vásárló pár okból mégis jobban járhat vele, mint az eredetivel.
Vágólapra másolva!
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

2020 nyarán jelentette be a Mitsubishi, hogy a továbbiakban nem fog új modelleket bevezetni Európában, a meglévő típusok értékesítését addig folytatták volna, amíg a károsanyag-kibocsátási és biztonsági előírások azt megengedik, utána pedig az aftersales tevékenységre (szerviz, alkatrészellátás) korlátozták volna a hálózat működését. Azonban a legnagyobb európai országok Mitsubishi-importőrei és kereskedői nem nyugodtak bele a döntésbe, és elérték, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség döntéshozói adjanak még egy esélyt a gyémántos márkának az öreg kontinensen.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Ehhez gyorsan új modellekre volt szükség, lehetőleg az itteni értékesítés legnagyobb hányadát (26%) kitevő kiskategóriában, a B-szegmensben, amit a legegyszerűbben úgy lehetett megoldani, hogy a Renault sikeres és bevált típusait, a Captur szabadidő-autót és a Clio kisautót kezdik el minimális külső átalakítással, Mitsubishiként forgalmazni. Így született meg az új ASX, amely idén tavasszal érkezett, és a hetedik generációs Colt, amely most októbertől lesz rendelhető. De az igazi nagy durranás csak ezután következik:

2024-ben vezetik be nálunk az ízig-vérig japán fejlesztésű új Outlander PHEV-et,

majd egy évvel később jön a márka második villanyautója (emlékeznek még az elsőre, a 14 éve bemutatott, úttörő i-MIEV-re?), amely várhatóan a retró formájú Renault 5-ön alapul majd.

45 éve jelent meg Európában

Nem ismeretlen Európában a Colt név, hiszen az 1962-ben indult modellsorozat már 1978-tól – első Mitsubishiként – kapható volt a kontinensen, és azóta több mint 1,2 millió példány talált gazdára belőle itt a hat generációjából. Felszereltsége, minősége és megbízhatósága miatt Magyarországon is népszerű volt az 1991-ig gyártott, csíklámpás harmadik generáció, majd az azt követő, gömbölyű negyedik is, amelynek legendásan jó, 113 lóerős, 16 szelepes motorja magasan verte a konkurens márkák 75-90 lóerős 1,6-osait.

Az előző hat generációt gyűjtőktől bekérték a menetpróbára, de vezetni sajnos nem lehetett őket Forrás: Farkas András

Viszont már

kilenc év eltelt azóta, hogy az utolsó példányt legyártották az előző Colt-generációból,

amely egyébként szintén nem volt önálló Mitsubishi konstrukció: a Daimlerrel közösen fejlesztették ki, és testvérmodelljével, a Smart ForFourral egy gyártósoron készült Hollandiában (kivéve a kupé-kabriót, amelyet tervezője, a Pininfarina gyártott Olaszországban). Messze ez volt a legsikeresebb Colt Európában, a háromféle karosszériaváltozatból összesen 400 ezer talált gazdára tíz év alatt.

Nem titok, hogy miből lett

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

E cikk főszereplőjét, a legújabb, hetedik generációs Coltot viszont már a törökországi Bursában gyártják a Renault Clióval egy gyártósoron, mivel a két típus a felszereltségi csomagokat, az emblémákat, a hűtőmaszkokat, a lökhárítókat és a felniket leszámítva 100 százalékban megegyezik műszakilag.

A konstrukció már bizonyított, hiszen az aktuális Clio négy éve van piacon,

ráadásul a CMF-B platformjára rajta kívül még egy sor másik autó épül, például a Renault Captur és Arkana, a Dacia Sandero, Logan és Jogger, valamint a Nissan Micra, Juke és Note is.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Megvárták az új Colt bevezetésével a Clio ráncfelvarrását, ami jó döntés volt, hiszen így már kapásból a frissített, látványosabb megjelenést kapta meg a Mitsubishi is. A facelift után jelentek meg a Renault-n keskenyebb LED fényszórók (az adaptív verziók három helyett már öt LED-projektort tartalmaznak), az új hátsó lámpák, a Peugeot-s stílusú hűtőmaszk és a függőleges első nappali fények, amelyek közül csak az első és hátsó lámpák kerültek át változatlanul a Coltra.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Teljesen más, több króm elemet tartalmazó hűtőmaszkot kapott a Mitsubishi, és a nappali fényeinek a mintázata is eltérő. Ezen kívül feketére fényezik rajta a tetőszpojlert, a tükörházakat, az ajtók alján lévő díszcsíkot és a hátsó lökhárítóban lévő diffúzorbetétet is. Nem változtak a méretek a Clióhoz képest, a kizárólag ötajtósként kapható karosszéria hossza 4053, a szélessége (tükrökkel) 1988, a magassága 1440 mm, a tengelytáv 2583 mm.

Milyen belül?

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Tiszta Clio, ami nem feltétlenül baj, mert megjelenésekor a francia testvér a kategória egyik legjobb minőségérzetű utasterével rendelkezett. Azonban négy év elteltével már bizony látszik a kor a belső dizájnon, amely nem változott a modellfrissítéssel, viszont az új, 10,25 colos, remek felbontású, navigációt is mutató digitális műszerfal kijelző (az olcsóbb változatok 7 colost kapnak) révén mégis sikerült feldobni az összképet, és egyes anyagok is jobb tapintásúak lettek.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

A berlini menetpróbán csak csúcsfelszereltségű, Instyle csomagos Coltokkal találkoztunk, ezekben igényes vegán bőr-szövet kárpitozás, puha borítású műszerfal, perforált bőrrel bevont sportkormány és párnázott ajtóbetétek emelték a komfortérzetet. Ma már ódivatú megoldás, de a használhatóságot nagyban javítja, hogy a nagyméretű (9,3 colos, álló formátumú) érintőképernyő ellenére

megmaradtak a fizikai gombok is,

többek között a sávtartó, a MultiSense üzemmód-választó, a kormány- és ülésfűtés, valamint a klímaberendezés is ilyenekkel vezérelhető.

Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt
Mitsubishi Colt

Négy 180 centis felnőtt viszonylagos kényelemben elfér a Coltban, de csodák azért nincsenek: az azonos alapokra épített, de a minden irányban nagyobb ASX szabadidő-autó lényegesen jobb helykínálattal rendelkezik, a magasabb ülései miatt könnyebb a ki- és beszállás belőle, és a csomagtartója is 31 literrel nagyobb.

Érdekes, hogy a Renault 382, a Mitsubishi 391 litert ad meg csomagtér-méretnek

a Clióhoz, illetve a Colthoz, még az utóbbi érték is a legnagyobbak közé tartozik a kategóriában. Hibrid hajtáslánc esetében azonban a padló alatti akkumulátor miatt 301 literre csökken a befogadóképesség mindkettőnél, és ezekhez csak szükségpótkerék rendelhető, nem normál.

A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!