Bevált diétás receptből, sztárséfes tálalásban - Toyota C-HR menetpróba (2023)

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Vágólapra másolva!
Bármennyire is formabontó egy autó, ha gyakran botlik bele az ember az utakon, oda a különlegesség varázsa, nem is beszélve arról, hogy az évek során változik a divat. Radikálisan új fazont kapott tehát a Toyota crossover második generációja, plusz számtalan friss szolgáltatást nyújt, de női szíveknek oly vonzó emóciók mellett azért a racionalitás sem áll tőle. Ez utóbbi persze nem a helykínálatra, hanem a bevált és szupertakarékos hibrid hajtásokra igaz, melyekből két különleges kombináció is létezik.
Vágólapra másolva!
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Élre vasalt lemezek ismerős részletekkel

Kis alapterületű és aránylag megfizethető, de kicsit a butikoslány-kupék örökségét is továbbvíve sportos sziluettű, a részleteiben pedig különleges, mondjuk ki, kretén formájú: a japán gyártó crossovere óriási sikert aratott. Nem másról van szó, mint a 2010-ben bevezetett Nissan Juke-ról, amely más gyártókat is megihletett; hét évvel később megérkezett a Hyundai Kona, illetve azt néhány hónappal megelőzve a Toyota CH-R. Utóbbi 30 centivel hosszabb kasztnijában nagyobb életteret kínált és megjelent benne a madárétkű hibrid hajtás is, nem csoda, hogy 840 ezret tudtak eladni belőle.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Érdekes, hogy a vevőközönséget nem csak a hajadon, divatra fogékony huszon-harmincévesek és a kertvárosi anyukák alkotják, hanem a fiatalosság titkát kereső szeniorok is, kizárólag Európában (és Ausztráliában), hiszen helyben tervezte és gyártja a Toyota konzervatív kínálatának kakukktojását.

Bolondok lettek volna lemondani a sikermodellről, idénre megalkották a Coupé High Rider (C-HR) második generációját,

mégpedig a bevált TGNA-C padlólemezen, kicsit növelt szélesség mellett az elődével azonos alapterületen és tengelytávval - ebben a ligában a 4,34 méteres hossz ma sem csekély.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

„Koncepcióautó az utakon" – aposztrofálja gyártója a formatervet, ami néhány éve még igaz is lett volna, manapság azonban nem kevés fura szerzet, mindenekelőtt villanyautó kapható a szalonokban. Utóbbiaktól (konktrétan a bZ4X-től) merítettek ihletet a nizzai dizájnerek, plusz az új Prius néhány megoldása is visszaköszön, mégis, leginkább a régi C-HR evolúciós lépésének tűnik az új crossover, továbbra is kupés beütéssel, hangsúlyos kerékjáratokkal, az embereket bátran polarizáló külsővel. Lényeges változás, hogy visszaszorultak a lágy, hullámzó ívek, a helyüket markáns élek vették át.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Még a típusfeliratot is külön megvilágítják

Akárcsak a pöttöm Aygo X-et, ezt is eleve kétszínű fényezéshez rajzolták, magasabb felszereltségnél a C-oszlop és a hátsó ajtó egy része, illetve a kocsi teljes fara fekete. Őszintén szólva nekem ennél jobban tetszettek a hátul is a karosszéria színére fújt alapkivitelek, hiszen egységesebb a formájuk, azoknál sem kell lemondani a sötét színű tetőről, miközben a küszöbökből kinőve műanyag betétek karcsúsítják a profilt. Hagyományosak a visszapillantó tükrök (a belső lehet digitális), viszont a C-HR már süllyesztett, ajtónyitáshoz előbújó kilincseket kap egy átfogó aerodinamikai csomag részeként.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Szemből különleges látványt nyújtanak a lökhárítóba épített hűtőrács szélső profiljai, illetve a belőlük kiinduló, gémkapocsszerű LED-fényszórók, és bizony a Toyota hátulján is magasan húzódó, lámpák jelentik a fő újdonságot: a két csík majdnem összeér, de azért közöttük helyet szorítottak a harmadik féklámpának és egy világító típusfeliratnak. És ez még csak a kezdet,

az igazi fényjáték a jobban felszerelt kivitelek utasterében fogad, ahol a LED-füzér a 64 -féle színben pislákolhat

a klíma beállításától és a napszaktól függően – talán még a rádióbemondó hangulatváltozásait is leköveti, szerencsére hasznos biztonsági szolgáltatásként azért összekötötték a holttérfigyelővel.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Apropó, kabin: lendületes ívek tűnnek fel az ajtóborításokon és az anyósülésen utazó bal térdénél, érdekes a műszerfal tetejének textúrája is, de a belső formavilág sokkal hagyományosabb, mint a külső. Nagyon jól együtt lehet élni vele, a japánok nem irtották tűzzel-vassal a fizikai gombokat, hanem a kormányra, a pult aljra és a középkonzolra is sokat telepítettek, sőt, nini, a klímapanelt sem voltak hajlandók feláldozni. Mindez remek kezelhetőséget nyújt anélkül, hogy elvonná a figyelmet, a balra húzva kapcsolható váltópöcök viszont csak a hibrid Toyotákhoz szokottaknak lesz ismerős.

Vegán bőr, nagy kijelző és sötét üvegtető

Kevesen gondolnák, hogy a szeletívbe dobott vizes vagy kólás palackjaik idebenn reinkarnálódnak, márpedig itt pont ez a helyzet: az üléskárpitok, illetve a szőnyegek 45 százaléka újrafeldolgozott polietilén-tereftalát (PET). Ahogy napjainkban dívik, a kormánykerék bőrhuzatát se hordta korábban állat, bizonyos műanyagokat vízbázisú festékkel fújtak, sőt, kívül (például a lökhárító betétjeinél) anyagokban színeztek. Ezekkel, illetve a nagyszilárdságú acélokkal a Toyota a gyártás szén-dioxid-kibocsátását jelentősen tudta mérsékelni, arra is készülve, mi lesz majd egyszer a roncstelepen.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Összességében, bár itt senki sem fogja Lexusban érezni magát, korrekt a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége,

ami felszereltségtől függően az olyan extrákra is igaz, mint az ülés- és kormányfűtés, a vezeték nélküli telefontöltő, az elektromos csomagtérajtó, a head-up kijelző vagy a Nanoe X légtisztító rendszer. Mindegyik kivitel 12,3 colos, megfelelően konfigurálható digitális műszeregységet kap, amit szerencsére nem építettek közös keretbe a középső érintőképernyővel – utóbbi az alapváltozatban 8 colos méretű, a többiben 12,3-as és tisztességes képű, HD felbontású.

Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)
Toyota C-HR menetpróba (2023)

Természetesen magyarul is tud a multimédia rendszer, vezeték nélkül párosodik az okostelefonnal, a hangvezérlés mellett nyomkodva is könnyen kezelhető, és menetpróbánkon a felhőalapú navigáció sem akart tévútra vezetni. Aki nem sajnálja rá a pénzt, Smart Connect Plus rendszer kaphat traffipax-előrejelzéssel (az uniós előírások miatt sebességtúllépésnél eleve mindegyik C-HR csipog), online funkciókkal és gyorsabb processzorral, míg a hangulatot JBL hifi és üvegtető fokozhatja. Utóbbi sajnos nyithatatlan, és külön árnyékoló híján extrán sötétített, így bizony nem fürdik fényárban az utastér.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!