A Swifteket eddig 169 országban és régióban értékesítették, és
40 év alatt több mint 9 millió darabot adtak el
belőlük, így az új generáció is kiemelt fontosságú modell lesz a Suzuki palettáján. A hozzánk tavasszal érkező hetedik nemzedéket már láttuk a Tokiói Autószalonon, és egy részletes bemutatót is írtunk róla, azonban az európai változat részletei csak most derültek ki, ami megér egy újabb anyagot.
Az új Swift színválasztéka kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatból áll, köztük az új Zafírkék gyöngyház és Gyöngysárga metál színekből. Az új Zafírkék gyöngyház a Lángvörös gyöngymetál fényezési sémához csatlakozik, mindkét színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami állítólag gazdag textúrát és telített árnyalatokat eredményez.
A kéttónusú, fekete és világosszürke színű műszerfal az ajtókba is belenyúlik, a vezető felé fordított központi kijelző egy
9 colos, HD felbontású kapacitív érintőképernyő,
amely gyorsabban reagál a parancsokra a korábbinál. Az új fedélzeti menürendszer rendelkezik okostelefon-kapcsolattal – mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto számára wifin és USB-n keresztül –, hangfelismeréssel, és bluetooth zenelejátszással is.
Az S-Cross mellett az új Swift is képes lesz arra, hogy a Suzuki Connect okostelefon-alkalmazás segítségével a beépített adatkommunikációs modulon keresztül
valós időben összekapcsolja a vezetőt a járművével.
Így a praktikus funkciók közvetlenül az okostelefonon keresztül vezérelhetők és használhatók. A még nagyobb kényelem érdekében a Suzuki Connect most először a multimédiás rendszer 9 colos érintőképernyőjén keresztül is elérhető.
A felhasználók így például lekérdezhetik a jármű üzemanyagszintjét és egyéb információkat, meghatározhatják a jármű aktuális parkolóhelyét, távolról zárhatják az ajtókat, és állapotjelentéseket kaphatnak. Azt is ellenőrizni lehet, hogy például a fényszórók és a vészvillogók be- vagy kikapcsolt állapotban vannak-e.
Egy másik hasznos funkció a digitális napló,
amely automatikusan rögzíti a dátumot, az útvonalat, a kezdő- és végpontot és az üzemanyag-fogyasztást. Az ún. „geofencing" funkció segítségével a tulajdonos kérésre értesítést kap, ha a más vezetőnek átadott jármű egy előre meghatározott területre behajt, elhagyja azt, vagy egy bizonyos ideig nem tartózkodik ott.
A Suzuki Connect továbbá kérésre további információkat és támogatást nyújt a felgyulladó figyelmeztető jelzőkkel kapcsolatban, tájékoztatást nyújt a közelgő rendszeres szervizalkalmakról és az esetleges visszahívási akciókról, és szükség esetén közvetlen kapcsolatot teremt a márkakereskedővel.
Az 1,2 literes lökettérfogat, a feltöltő nélküli szívórendszer, a 12 voltos lágy hibrid egység (SHVS) és
a 83 lóerős csúcsteljesítmény is megmaradt,
pedig a motorháztető alatt már az új fejlesztésű, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor (Z12E) dolgozik. Az előd négyhengereséhez (K12D) képest 1-2 decivel kisebb fogyasztás, alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, csökkentett belső súrlódás és tömeg, valamint alacsonyabb fordulatszámon nagyobb nyomaték jellemzi, persze a hangja és a rezgései valószínűleg kellemetlenebbek lesznek. Ötfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT automata váltó választható hozzá.
A felárért rendelhető Allgrip összkerékhajtás automatikusan bekapcsol, amint az első tengelyen tapadásvesztést érzékel. Ebben az esetben nyomaték egy viszkókuplungon keresztül a hátsó kerekekre is jut, hogy csúszós felületen jobb tapadást biztosítson.