Végre kiderült, hogy hány lóerős lett az új Suzuki Swift

Suzuki Swift
Vágólapra másolva!
A Suzuki már az európai változatát is bemutatta a kisautó hetedik generációjának, amelyhez új szívómotort is fejlesztett.
Vágólapra másolva!
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

A Swifteket eddig 169 országban és régióban értékesítették, és

40 év alatt több mint 9 millió darabot adtak el

belőlük, így az új generáció is kiemelt fontosságú modell lesz a Suzuki palettáján. A hozzánk tavasszal érkező hetedik nemzedéket már láttuk a Tokiói Autószalonon, és egy részletes bemutatót is írtunk róla, azonban az európai változat részletei csak most derültek ki, ami megér egy újabb anyagot.

Élénk színek

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

Az új Swift színválasztéka kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatból áll, köztük az új Zafírkék gyöngyház és Gyöngysárga metál színekből. Az új Zafírkék gyöngyház a Lángvörös gyöngymetál fényezési sémához csatlakozik, mindkét színváltozat háromrétegű bevonatból áll, ami állítólag gazdag textúrát és telített árnyalatokat eredményez.

Szebb és gyorsabb kijelző

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

A kéttónusú, fekete és világosszürke színű műszerfal az ajtókba is belenyúlik, a vezető felé fordított központi kijelző egy

9 colos, HD felbontású kapacitív érintőképernyő,

amely gyorsabban reagál a parancsokra a korábbinál. Az új fedélzeti menürendszer rendelkezik okostelefon-kapcsolattal – mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto számára wifin és USB-n keresztül –, hangfelismeréssel, és bluetooth zenelejátszással is.

A Suzuki Connect először elérhető a Swifthez

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

Az S-Cross mellett az új Swift is képes lesz arra, hogy a Suzuki Connect okostelefon-alkalmazás segítségével a beépített adatkommunikációs modulon keresztül

valós időben összekapcsolja a vezetőt a járművével.

Így a praktikus funkciók közvetlenül az okostelefonon keresztül vezérelhetők és használhatók. A még nagyobb kényelem érdekében a Suzuki Connect most először a multimédiás rendszer 9 colos érintőképernyőjén keresztül is elérhető.

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

A felhasználók így például lekérdezhetik a jármű üzemanyagszintjét és egyéb információkat, meghatározhatják a jármű aktuális parkolóhelyét, távolról zárhatják az ajtókat, és állapotjelentéseket kaphatnak. Azt is ellenőrizni lehet, hogy például a fényszórók és a vészvillogók be- vagy kikapcsolt állapotban vannak-e.

Egy másik hasznos funkció a digitális napló,

amely automatikusan rögzíti a dátumot, az útvonalat, a kezdő- és végpontot és az üzemanyag-fogyasztást. Az ún. „geofencing" funkció segítségével a tulajdonos kérésre értesítést kap, ha a más vezetőnek átadott jármű egy előre meghatározott területre behajt, elhagyja azt, vagy egy bizonyos ideig nem tartózkodik ott.

A Suzuki Connect letölthető a Google PlayStore-ból vagy az Apple App Store-ból, és a garanciaidő kezdetétől számított három évig ingyenesen használható Forrás: Suzuki

A Suzuki Connect továbbá kérésre további információkat és támogatást nyújt a felgyulladó figyelmeztető jelzőkkel kapcsolatban, tájékoztatást nyújt a közelgő rendszeres szervizalkalmakról és az esetleges visszahívási akciókról, és szükség esetén közvetlen kapcsolatot teremt a márkakereskedővel.

Háromhengeres szívómotor opcionális összkerékhajtással

Az új háromhengeres nem lett erősebb, de alul nyomatékosabb és kevesebbet fogyaszt Forrás: Suzuki

Az 1,2 literes lökettérfogat, a feltöltő nélküli szívórendszer, a 12 voltos lágy hibrid egység (SHVS) és

a 83 lóerős csúcsteljesítmény is megmaradt,

pedig a motorháztető alatt már az új fejlesztésű, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor (Z12E) dolgozik. Az előd négyhengereséhez (K12D) képest 1-2 decivel kisebb fogyasztás, alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, csökkentett belső súrlódás és tömeg, valamint alacsonyabb fordulatszámon nagyobb nyomaték jellemzi, persze a hangja és a rezgései valószínűleg kellemetlenebbek lesznek. Ötfokozatú kézi vagy fokozatmentes CVT automata váltó választható hozzá.

Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Suzuki Swift

A felárért rendelhető Allgrip összkerékhajtás automatikusan bekapcsol, amint az első tengelyen tapadásvesztést érzékel. Ebben az esetben nyomaték egy viszkókuplungon keresztül a hátsó kerekekre is jut, hogy csúszós felületen jobb tapadást biztosítson.

A Swift alapáras biztonsági rendszerei:

  • Kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS II): a radar és a kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és már az oldalirányú ütközések mérséklésében is. Ha fennáll az ütközés veszélye, hanggal- és vizuálisan is jelez a vezetőnek. Ha a vezető nem fékez eléggé erőteljesen, a fékasszisztens automatikusan bekapcsol, hogy segítsen lelassítani a járművet. Ha pedig az ütközés valószínűsége megnő, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét és mérsékelje a károkat.
  • Sávtartó asszisztens (LKA): az adaptív sebességtartó automatika aktiválásakor a sávtartó segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény – például egy ideiglenes útépítés- vagy más akadály – túl közel van az autóhoz, kormányzási segítséget nyújt a biztonságos távolság megtartásához.
  • Vezetőfelügyeleti rendszer (DMS): a műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy elfordul az útról, figyelmeztető hangjelzést ad, és figyelmeztető üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn.
  • Sávelhagyás figyelmeztetés (LDP)
  • Adaptív tempomat (ACC)
  • Forgalmi jelzések felismerése (TSR) Holttérfigyelés (BMS)
  • Hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (RTCA)
  • eCall vészhívó rendszer
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!