Jövőre jön a megfizethető Toyota villany-SUV, és ez még csak az offenzíva kezdete

Toyota Kenshiki
Vágólapra másolva!
A japán gyártó európai részlegének évzáró rendezvényén megnéztük a hamarosan érkező új elektromos modelleket, amelyek között megfizethető városi SUV, stílusikonnak szánt ötajtós kupé és egy izgalmas sportkocsi is akad, utóbbi a legendás MR2-t idézi meg. De a Lexus kínálatában is lesznek érdekességek, és a szilárdtest-akkuk, illetve a hidrogénhajtás sorsáról is sok minden kiderült.
Vágólapra másolva!
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

A Toyota az immár hagyományosnak tekinthető, az aktuális év eredményeit elemző és a közeljövő modelljeit, technológiáit beharangozó Kenshiki Fórumon mutatta be újdonságait. A több mint 300 újságírónak tartott rendezvényen természetesen a részben vagy tisztán elektromos és a hidrogénhajtások voltak a középpontban, mivel az évtized hátralévő részében ezek fognak egyre jelentősebb szerepet játszani a vállalat többféle hajtástechnológiára épülő stratégiájában.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

A 2023-as évről elárulták, hogy 1,17 millió autó eladásával számolnak Európában, ami nagyjából 100 ezerrel haladja meg a tavalyi eredményt. Az elektrifikált modelljeinek aránya az értékesítésben már most is 71 százalékos, de tovább fog nőni, ahogy érkeznek az újabb és újabb villanyautók.

2026-ra a mostani 8 helyett már 15 zéró emissziós Toyotát kínálnak majd

Európában a személyautóktól a könnyű haszonjárművekig. Addigra a villanyautók eladásai a tervek szerint több mint 20 százalékot tesznek majd ki a teljes európai eladásokból, ami évi bő negyedmillió autót jelent.

Mikor jön végre a Szent Grál, a szilárdtest-akkumulátor?

A Toyota új akkumulátorok sorozatával készül, amelyekből az első egy nagy teljesítményű lítium-ion lesz, amely 800 km-es WLTP hatótávot, gyorsabb töltést (20 perc alatt 10-ről 80 százalékra) és 20 százalékos költségcsökkentést jelent a Toyota bZ4X/Lexus RZ páros jelenlegi akkumulátorához képest. Már biztos, hogy a Lexus LF-ZC szériaváltozatában jelenik meg elsőként az új technológia 2026-ban.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Ezt követi 2026-2027-ben egy kedvező árfekvésű akkumulátor, amely hatékonyan segítheti majd a villanyhajtás elterjedését az olcsóbb szegmensekben. Új alakja, bipoláris struktúrája és lítium-vasfoszfát (LFP) technológiája 20 százalékkal növeli a hatótávot és 40 százalékkal csökkenti a költségeket a bZ4X-ben jelenleg használthoz képest.

Úton a karbonsemlegesség felé

Tavaly jelentette be a Toyota, hogy 2040-re teljes karbonsemlegességet kíván elérni Európában. Ennek első lépéseként 2030-ra a vállalat európai üzemeinek és gyártási létesítményeinek karbonsemleges működését célozta meg. A következő mérföldkövet a 2035-re tervezett 100 százalékos szén-dioxid-csökkentés jelenti majd az új járművek értékesítésénél, 2040-re pedig teljes karbonsemlegesség a cél az értékláncban és a logisztikában, amit a vállalat a hidrogén-üzemanyagcellás és az akkumulátoros elektromos járművel gyártásának felfuttatásával és logisztikában történő használatával kíván elérni.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

A harmadik, 2027-2028 körül érkező akkumulátor a nagy teljesítményre koncentrál, bipoláris technológiát és magas nikkelkatód-arányt használva. Várhatóan a mainál alacsonyabb költségekkel és több mint 1000 km hatótávval érkezik. Szintén erre az időszakra várja a Toyota az első szilárdtest akkumulátorának piaci megjelenését, amivel

valósággá válhat a 10 perc alatti 10-ről 80 százalékra töltés.

Az új technológiával kapcsolatban így nyilatkozott a Toyota Motor Europe alelnöke, Andrea Carlucci: „Technológiai áttörést értünk el, amely megoldja a szilárdtest-akkumulátorok tartósságával kapcsolatos kérdéseket. Jelenleg fejlesztjük a sorozatgyártási megoldásokat, és már alig várjuk, hogy 2027-2028 környékén elkezdhessük a kereskedelmi forgalmazást több tízezer járműves gyártási kapacitással."

Elektromos, városi SUV, ami Suzuki is lehet

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Az októberi Japán Mobilitási Kiállításon és az év korábbi részében bemutatott tanulmányok egy része látható volt a Kenshikin is, azonban hoztak egy eddig még nem látott újdonságot is: a Yaris Cross-nál alig nagyobb Urban SUV tanulmányt, amely egy villanymotoros szabadidő-autót előlegez meg. 2024 első felében leplezik majd le a végleges szériaváltozatát,

a piaci bevezetés pedig 2024 végén várható.

Bár a belgiumi prezentáción nem hangzott el a stratégiai partner Suzuki neve, de könnyen fel lehet fedezni az erős hasonlóságot az Urban SUV és a Tokióban kiállított Suzuki eVX tanulmány között.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Épp csak néhány információt osztott meg a Toyota az Urban SUV-ről, de ezek mind a rokonságot erősítik: a karosszéria hossza 4300 mm, szélessége 1820 mm, magassága 1620 mm, első- és összkerékhajtás is elérhető lesz, és kétféle akkumulátor-kapacitás közül lehet majd választani. Ezek ugyanúgy elmondhatóak a Suzuki eVX-ről, amelytől leginkább

a pörölycápa-orr különbözteti meg a Toyota verziót,

egyébként ugyanúgy domborodnak a sárvédők, és ível a hátsó lámpa – igaz, a hátsó ajtó kilincsét már máshová helyezték, és a csomagtérajtó-kivágás is különbözik. De ezek még mind változhatnak/uniformizálódhatnak a következő fél évben.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Meglepően nem kommunikálja a műszaki alapot a Toyota, egyébként a többi villanyautójánál büszkén hirdeti, hogy a saját fejlesztésű e-TNGA alapra készülnek, és még a kínai piac kapcsán is nyíltan felvállalja, hogy a BYD segítségével alkotta meg az ottani piacra gyártott bZ3X szedánt. Az Európának szánt Urban SUV-ről viszont csak annyit mondanak, hogy az újdonság egy „dedikált villanyautó-alapot" használ; amíg a Toyota titkolózik, a Suzuki nyíltan felvállalja, hogy a Toyotával közösen dolgozik az első sorozatgyártású villanyautóján. Fél éven belül minden kiderül, hiszen mindkét japán SUV szériaváltozatát bemutatják, a gyártás helye várhatóan nem Magyarország, hanem India lehet.

Családi kupé öt ajtóval és nagy hasmagassággal

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Igazi stílusikonnak szánja a Toyota a Sport Crossovert, amely a Hyundai Ioniq 6 és a Volkswagen ID7 ellenfele lehet hamarosan. Azoknak szánják, akik divatos és tágas villanyautóra vágynak, de nem akarnak egy magas és testes SUV-ot vásárolni. A BYD-vel közösen fejlesztett – és valószínűleg kínai akkumulátorral szerelt – tanulmányt áprilisban már megmutatták a Sanghaji Autószalonon, de most azt is elárulták róla, hogy a szériaváltozatát 2025-ben kezdik gyártani. Halkan jegyzem meg, hogy még arra is van némi esély, hogy az európai piacra szánt Sport Crossoverek Szegeden készüljenek, hiszen a pletykák szerint a BYD az alföldi városban készül gyárat építeni.

Izgalmas sportkocsi középmotoros arányokkal

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

A Toyota sportos almárkája, a Gazoo Racing is megmutatta első villanyautóját, az FT-Se a modern kor elektromos MR2-eseként értelmezhető. Ezzel a szívdöglesztő tanulmánnyal azt akarta bizonyítani a Toyota, hogy zéró emissziós technológiával is lehet igazi élményautót készíteni.

A középmotoros első MR2 arányai köszönnek vissza

a rövid (4380 mm), széles (1895 mm) és rendkívül lapos (magasság: 1220 mm) karosszérián, a lemezek alatt azonban már a következő generációs akkumulátoros elektromos technológia rejtőzik.

Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
Toyota Kenshiki
dakar hidrogén

Érdekes, hogy a Toyota régóta kommunikált, már egyes nyugati újságírók által ki is próbált, villanyautókhoz tervezett kézi sebességváltója ebből a tanulmányból hiányzott, reméljük, egyszer elkészül a szériaváltozat, és abból már nem fog. Műszaki adatokat sajnos nem tudtunk meg az FT-Se-ről, de a lehengerlő látvány bőven kárpótolt ezért.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha érdeklik a Lexus újdonságai is!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!