A Honda is azon japán gyártók közé tartozik, amelyik egy kicsit elaludta az akkumulátoros-elektromos átállást, mutat ugyan e téren életjeleket (Honda e, e:Ny1), de az igazi áttörésre még várni kell egy keveset. Úgy 2026 második felééig, hiszen akkor kerül majd kereskedelmi forgalomba
a márka új globális villanyautó-almárkája, a Honda 0,
amely számára új logót is terveztek – ami egyszerűbb, és így a digitális felületeken (leginkább az autó képernyőin) jobban megjeleníthető. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik, ezt követi Japán, Ázsia, Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika.
Saját fejlesztésű, alacsonyan lévő padlóval dolgozó műszaki alapot készítenek a Honda 0 almárka számára, aktív aerodinamikai elemek (itt az F1-es tapasztalatokat is felhasználták) segítik a hatótáv-maximalizálást, az új generációs akkumulátorokkal
a 15-80%-os töltés 10-15 perc alatt lesz kivitelezhető megfelelő DC töltőoszlopon.
A Honda szerint az új modellek kis tömegű és nagy energiasűrűségű akkumulátorcsomaggal, valamint jó légellenállással rendelkeznek, így a viszonylag kis kapacitású akkumulátoruk ellenére megfelelő hatótávot fognak biztosítani.
E-tengelyeket használnak a modellek, ami alatt olyan egységet kell érteni, amely egyben tartalmazzák a hajtómotort, a váltót és a teljesítményelektronikát, a vezetőtámogató rendszer 3-as szintű önvezetésre lesz képes, és emellett természetesen fejlett digitális szolgáltatásokkal teszik kellemesebbé az utasok számára az időtöltést.
A 2024-es CES kiállításon a Honda 0 Saloon példázza, milyen csúcsmodellre számíthatunk az új villanyautó-almárkától. Annál tágasabb utasteret ígérnek, mint amire ránézésre az ember számít, a vezetési élményt digitális rásegítéssel növelik, a kormányzás digitális "by wire", azaz
csak elektronikus kapcsolat van a volán és a kerekek között.
Fenntartható forrásból származó anyagokat használnak a karosszériához és a belsőhöz.
A Honda 0 Space-Hub névre hallgató egyterűnek nem egyszerűen a személyszállítás, hanem az emberek közötti kapcsolattartás segítése a feladata, ebbe beletartozik a valós és a digitális élet is, azaz elviszi a céljához az utasokat, és közben lehetőséget kínál a közösségi média használatára is. Rugalmasan az igényekhez alakítható a belső tér.
Az Asimo emberszabású robottal szerezett tapasztalatok (egyensúlyozás) segítségével mérséklik az esetleges utazási rosszullét kialakulását, amely leginkább azoknál szokott előfordulni, akik nem a jármű mozgására koncentrálnak, hanem mondjuk elmélyednek a kütyüjükben.