A taxisok álma egy ilyen takarékos kombi, amivel a sürgős fuvarok sem jelentenek gondot – Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid teszt

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid autó teszt. 2024.01.03 Budapest Fotó: Csudai Sándor
Vágólapra másolva!
Megkapta az életciklus felénél kötelező ráncfelvarrást a Toyota Corolla, ebből az alkalomból az egyik legdrágább változatát, a kétliteres sportkombit próbáltuk ki.
Vágólapra másolva!
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Pontosan négy évvel ezelőtt lépett be az európai piacra a Corolla 12. generációja, amely számos újítást hozott elődjéhez képest, azon kívül is, hogy – Auris helyett – újra Corollának hívták megint minden karosszériaváltozatát, nem csak a négyajtós szedánt. Például már az alacsonyabb súlypontot és jobb vezetési élményt adó TNGA építőkészleten alapult, és kigyomlálták a motorválasztékából a dízeleket, amiből korábban háromfélét is lehetett rendelni.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Cserébe megjelent hozzá egy új kétliteres hibrid, amely ugyanolyan kis fogyasztás mellett nyújtott jóval fickósabb menetteljesítményeket, mint a megbízható, de harmatos 1,8-as. Ma már kijelenthető, hogy a világpiac a keblére ölelte a Corolla 12. generációját is:

minden évében több mint egymillió fogyott belőle,

ezzel a világ legnépszerűbb autótípusának számított egészen 2023-ig, de akkor is csak a Tesla Model Y tudta megelőzni.

Hogy néz ki?

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

2023-ban érkezett meg a modellciklus felénél esedékes modellfrissítés, amit egyáltalán nem vett félvállról a Toyota annak ellenére, hogy kívülről alig változott valami az autón. Más lett az első lökhárító rácsának mintázata, kapott egy apró krómdíszt a ködlámpafészek, és módosítottak a fényszóróba integrált LED-es nappali fény mintázatán. Ennyi.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Amúgy örültem, hogy nem nyúltak bele komolyabban a külső dizájnba, mert rég volt ilyen karakteres formája a Corollának, ami talán csak azért nem tűnik fel senkinek, mert

már rengeteg fut belőle az ország útjain.

A tesztre kapott példány a második legmagasabb felszereltséggel, a GR Sport Dynamic JBL-lel rendelkezett, ezért egyedi lökhárítókat viselt elöl-hátul, feketére fújták a tetejét, és tízküllős, 18 colos alufelnikre húzták a gumijait.

Milyen belül?

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Belül sem történtek drámai változások: háromdimenziós mintákkal javították a kárpitok és felületek tapintását, de a minőségérzet és a formatervezési színvonal még így is elmarad egy Mazda3 vagy egy Honda Civic szintjétől; igaz, az anyagok a Corollában is többnyire jó minőségűek, és az összeszerelésbe sem lehet belekötni. De nem a

bérautós hangulatú, egyszerű, érzelemmentes beltér

volt eddig a Corolla legnagyobb hiányossága, hanem a lassú és nehézkesen kezelhető infotainment rendszer, amelyen a vásárlói visszajelzések alapján most javított a Toyota.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Bár az alacsonyabb felszereltségekhez még mindig csak 8 colos érintőképernyőt adnak, de a fejlettebb hardver és a logikusabb menüstruktúra már ezeknél is felgyorsítja a használatot, emellett végre online frissítést, felhő-alapú navigációt (négy évig ingyenes előfizetéssel) és beszéddel vezérelhető digitális asszisztens is kapunk, amely akár az ablakokat is lehúzza, ha arra kérjük.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Azonban a magasabb felszereltségű Corollákban – így a tesztautóban is – még nagyobb a fejlődés, mert ezekbe a bZ4X villanyautóból átvett Smart Connect+ rendszer és a hozzá tartozó, 10,5 colos érintőképernyő került, amely nem csak nagyobb és jobb felbontású a korábbinál, hanem elegánsabb is, mivel a csúnya fizikai gombokat eltüntették a két széléről. Ebben a navigáció még fejlettebb, például

szól a fix traffipaxok előtt

és a különleges időjárási körülményekre is figyelmeztet. Viszont az hiba, hogy az Android Auto még mindig csak vezetékkel működik, és a tolatókamera képe is maradt gyenge felbontású, segédvonalak pedig továbbra sem követik a kormánykerék elfordítását.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

A középső felszereltségi szinttől a korábban analóg műszercsoport is átalakul egy 12,3 colos képernyővé, amely négy különböző grafikát és rengeteg különféle adatot képes megjeleníteni (a hibrid rendszer energiaáramlásától a vezetéstámogató rendszerek pillanatnyi működésééig). Kár, hogy a kormányon lévő gombokkal a kezelése egy hét használat után is több mint nehézkes volt számomra, vezetés közben gyakorlatilag képtelen voltam bármit módosítani rajta, annyira elvonta a figyelmemet az útról.

Sportos részletek a Gazoo Racing részleg jóvoltából

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

A GR Sport csomag nagy előnye, hogy tartalmazza a látványos kinézetű, váll- és vesemagasságban is jól tartó, kényelmes és mélyre engedhető sportüléseket, melyeket a fejtámlákon dombornyomott GR logóval és fémbetéttel, valamint teljes bőr-Alcantara kárpitozással láttak el. A GR logót az indítógomb is megkapta, de ennél jobban örültem a szintén a csomaghoz tartozó, tökéles vastagságú és jó fogású, perforált bőrrel bevont sportkormánynak, amely jó szögben áll, és széles tartományban lehet beállítani a távolságát.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

A 12. generációs Corolla másik nagy hátránya eddig a gyenge infotainment mellett a szűkös második üléssor volt. Két átlagos magasságú felnőtt már nem fér el kényelmesen egymás mögött, és a hátsó ajtónyílás sem túl nagy. Ez a hiba a modellfrissítéssel sem változott, de szerencsére csak az ötajtós, ferdehátú változatra jellemző, a mostani tesztben szereplő kombi (Touring Sports) és a négyajtós szedán ebből a szempontból sokkal jobb, mert azoknak a tengelytávolsága 6 centivel nagyobb, amit a hátsó lábtér bővítésére fordítottak.

Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt
Toyota Corolla GR Sport Hybrid, autó, teszt

Természetesen a kombi másik előnye a nagy,

596 literes csomagtartó,

ami 125 literrel múlja felül a négyajtós, és 235 literrel az ötajtós Corolláét – nem véletlen, hogy a taxisok kivétel nélkül ezt választják. Apró szépséghiba, hogy a kétliteres változatoknál 15 literrel kisebb hátul a hely, mert azokban olyan zsúfolt a motortér, hogy a 12 voltos akkumulátort a csomagtartó alatt kellett elhelyezni.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!