Az autótulajdonosok többsége a fekete, a fehér és a szürke árnyalatokat részesítik előnyben, és kevésbé érdeklődnek az élénk színű járművek iránt - derült ki a carVertical autóipari adatszolgáltató több európai országban végzett kutatásából.
A carVerticalon valaha ellenőrzött autók 32,9 százaléka szürke, 14,6 százaléka fehér és 29,7 százaléka fekete volt. Ez a tendencia egész Európában megfigyelhető, ahol a monokróm járműszínek a legkelendőbbek. A szürke, a fekete és a fehér praktikus színek, karbantartásuk egyszerű és nem igényel különösebb odafigyelést, ami sok autótulajdonos számára lényeges szempont.
2000-ben a szürke autók aránya 33,4 százalék volt, ami azt jelenti, hogy az elmúlt több mint két évtizedben a szürke autószín rajongóinak tábora tartósan megerősödött. A fehér szín népszerűsége a 2000-ben mért 3,1 százalékról 2010-ben 13,2 százalékra, 2020-ban pedig 18,7 százalékra nőtt. A fekete autók népszerűsége is megugrott: míg 2000-ben 20,1 százalék volt, 2010-re 31,7 százalékra emelkedett. A fekete autók aránya azonban 2020-ban visszaesett 26,9 százalékra.
Az európai használtautó-piacon csekély az élénk színű autók aránya – a carVerticalon ellenőrzött összes jármű 0,9 százaléka sárga, 5 százaléka piros, 10,6 százaléka pedig kék. A gyártók ma már eleve kevesebb színt kínálnak az autóvásárlóknak: néhány évtizede sok színes autót láttunk, mára azonban sokat változott a paletta, hiszen a többség nem akar kitűnni a tömegből és inkább a konzervatív járműszíneket választja. Egyesek még arról is meg vannak győződve, hogy például egy piros vagy sárga autó eladása sokkal tovább tart - áll a kutatásban.