Európában egyedül a Renault készített dedikált villanyautó-alapot kisautók számára, az AmpR Small technikát (gyermekkori nevén CMF-B EV) elsőként a Renault 5-ös használja, majd 2024 végén a Renault 4-es szabadidő-autó és 2026-ban a (villanyautók között) szuperolcsó Twingo következik – és ez a felsorolás még korántsem teljes, hiszen a Nissan és a Mitsubishi is használni fogja ezt, nem is beszélve az Alpine-ról. A platform egyes részei a Clio CMF-B alapjából származnak, ami 30%-kal csökkentette a fejlesztési költségeket.
Ahogy azt a 2021-ben bemutatott, nagy sikert aratott első tanulmánynál szériaváltozattal – is láthattuk már, az 1972-ben bemutatott első, és az 1984-ben bemutatott második generációs Renault 5-öst idézik a külső formák. Egészen jól palástolják az akkumulátor miatt vastag padlót a fekete betétekkel, a sarkokba kitolt 18 colos felnikkel (speciális, 195/55 gumiméret), és a legendás Renault 5 Turbóról átvett részletekkel.
A karosszéria
hossza 3,92 méter,
szélessége 1,77 méter, magassága 1,5 méter, ehhez 2,54 méteres tengelytávolság tartozik. Széles karosszériával érték el, hogy a második sor három ember számára is használható, a csomagtér VDA-módszer szerint 277 literes (ebben benne van a töltőkábel 27 literes fiókja is), vízmértékben 326 literes a csomagtér, bővítésre a 60/40 arányban osztott támla szolgál.
A műszerfalon a szélvédő tövében lévő függőleges falon jelenik meg az elmaradhatatlan zongoralakk-fekete betét, az anyósülés előtt a díszvarrással osztott párnázás, a vezető előtt digitális kijelzők találhatóak. Alapesetben 7 colos a műszeregység, opciósan 10,1 colos, a központi érintőképernyő minden esetben 10 colos képátlójú. A Pop Art stílusú grafikát 8 szín, 2 sűrűség és 4 textúra segítségével összesen 128-féle módon lehet megjeleníteni. A vezetőt tájékoztató műszeregységen például nem fekete-fehér, hanem színes grafika mutatja a sebességet.
Nem csak digitálisan, de a valós életben is személyre szabható a Renault 5 belseje, a jobb oldali bajuszkapcsolóként megvalósított előválasztókar végződése cserélhető. Aki netán nem találna a gyári kiegészítők között a saját ízléséhez illőt, sok esetben 3D-nyomtatással saját maga is készíthet a saját ízléséhez/igényeihez szabott tartókat, tárolókat, betéteket. Aztán ott vannak a kárpitok, a H-alakú minta a Renault 5 Turbót idézi, a farmer-szövet generációkon átívelő, strapabíró megoldás, a denim szövet és a műbőr is újrahasznosított forrásból származik.
Magasabb felszereltségeken adják a beépített Google-alkalmazásokat használó OpenR Link fejegységet, amelyhez
a beszédvezérléssel irányítható Reno digitális segédet is adják,
ezt lehet utasítani arra, hogy például este nyolc óra után indítsa a töltést, a szintetikus menethangokat Jean-Michel Jarre komponálta. A Mobilize szolgáltatás segítségével a vásárlók különféle otthoni töltő-megoldásokat is kérhetnek, a Charge Pass segítségével pedig 25 európai ország mintegy 600 000 töltőpontjához kapnak hozzáférést a saját számlájukkal – a töltőkábel csatlakoztatása után a használónak semmiféle azonosításra nincs szüksége, azt a Renault 5 automatikusan végzi a fizetéssel együtt.
Háromféle hajtómotor (95 LE/215 Nm, 122 LE/225 Nm és 150 LE/245 Nm) közül lehet majd választani, az első kettőhöz 40 kWh-s akkumulátort adnak (1372 kg-os saját tömeg, akár 300 km-es hatótávolság), az erősebbhez 52 kWh kapacitású telep jár (1449 kg-os saját tömeg, akár 400 km-es hatótávolság), a fedélzeti töltő minden esetben 11 kW-os, az alapváltozat kivételével kétirányú, azaz energia-leadásra is képes. A DC-töltés a kisebb akkumulátornál 80, a nagyobbnál maximálisan 100 kW teljesítménnyel mehet.
Első körben csak a legerősebb motorral és a nagy akkuval lehet majd megvásárolni a kisautót, később jönnek az olcsóbb változatok –
a 25 ezer eurós (9,7 millió forint) alapmodellre tehát még várnunk kell,
ahogy a Roland Garros különszéria is várat magára pár hónapot. A fenntarthatóság jegyében a Renault 85%-ban újrahasznosítható, 19,4%-a már ma is újrahasznosított forrásból készül, 26,6%-a körforgásos gazdálkodásból származik.