Egyfelől jól néz ki a vászon, másrészt azt kis helyre lehet összecsomagolni, így még lenyitott tetővel is érdemi méretű csomagtérre számíthat az új Maserati GranCabrio használója – csukott tetőnél a visszahúzódó zsák miatt alig kisebb a csomagtér a kupénál. Egészen pontosan 131 illetve 172 literről van szó.
A tetőnyitás 14, a csukás 16 másodpercet vesz igénybe és 50 km/h- tempó alatt menet közben is végezhető, igaz, az némi odafigyelést követel meg, hiszen az érintőképernyőn kell ehhez nyúlkálni. Nincs automata mód, tehát a már említett 14 vagy 16 másodpercig folyamatosan a kijelzőn kell tartani a kezet – vagy a kisméretű virtuális gombon, vagy balra/jobbra húzást követően a művelet végéig a képernyő szélén. Új elem a szériatartozáknak számító, három fokozatban állítható,
ülésbe integrált nyakfűtés (légsál)
az első utasok számára, a Maseratinak kereken 20 évbe telt, mire lemásolta a Mercedes találmányát.
A GranTurismo kupéhoz képest csak 100 kilóval nehezebb (1895 kg) a Maserati GranCabrio, amely első körben a háromliteres V6-os Nettuno biturbó erősebb változatával lesz megvásárolható, Trofeo változatban. Az 550 lóerős teljesítmény nyolcfokozatú automatikus váltó és összkerékhajtás segítségével jut el a talajra.
Nem rosszak a menetteljesítmények:
a 0-100 km/h-s sprint 3,6 másodperc alatt megvan,
a 0-200 km/h 12,2 másodpercig tart, a fékút 100 km/h-s tempóról kevesebb, mint 37 méter és 316 km/óra a csúcssebesség. Comfort, GT (5000/perc felett nyit a kipufogó-pillangószelep), Sport (állandóan nyitva a kipufogó-pillangószelep), Corsa (minimális beavatkozások) üzemmódok közül választhat a sofőr, és megszabadulhat az elektronikus menetstabilizálástól is, Sport és Corsa esetén van rajtautomatika is.
A Maserati GranCabrio vásárlója négyféle alap, 25-féle Fuoriserie fényezés, hatféle tetőszín és nyolcféle kárpitozás segítségével alakíthatja ki álmai autóját,
az indulóár 235 800 euró (93 millió forint).
A tisztán elektromos hajtású, hárommotoros, 760 lóerős Folgore változatra még legalább egy évet kell várni.