Spanyolország
18:002024. július 05.
Németország
Portugália
21:002024. július 05.
Franciaország

Elektromos turbót is kapott az első, hibrid Porsche 911

Fotó: Porsche / koslowskiphoto
Vágólapra másolva!
Óvatosan kezeli az elektrifikációt a Porsche a 911-esnél, első körben csak a GTS változat kapja meg az öntöltő hibrid hajtást.
Vágólapra másolva!


 

Fotó: Porsche / koslowskiphoto

Nem a fogyasztáscsökkentés, hanem a teljesítménynövelés a célja a Porsche 911 első hibrid hajtásának, amelyet első körben a 911 Carrera GTS kap meg. Igyekeztek a lehető legkevesebb módosítással beépíteni a T-Hybrid elnevezésű rendszert az autó hátuljába. A 8 fokozatú duplakuplungos váltóba került az 54 LE/150 Nm teljesítményű villanymotor, új fejlesztés a 3,6 literes 6 hengeres boxer. Ennél már elektromos meghajtásúak a segédberendezések, és csak 1 darab turbófeltöltőt használnak, az így nyert térben kerül elhelyezésre a nagyfeszültségű elektronika. A turbófeltöltő turbina- és lapátkereke közé beépített 15 lóerős villanymotor egyfelől a feltöltő tengelyét hajtja a gyorsabb reakció érdekében, másfelől a generátor szerepét is ellátja. A 400 voltos nagyfeszültségű rendszer energiaellátásról egy 1,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik, amelyet a kocsi orrába építenek be.

Fotó: Porsche

A belső égésű motor önmagában 485 LE/570 Nm teljesítményű, a rendszerteljesítmény 541 LE/610 Nm, a frissítés előtti 911 Carrera GTS-hez képest 61 lóerő a növekmény, miközben a saját tömeg mindössze 50 kg-mal növekedett, a szabványos fogyasztás 11,0-10,5 l/100 km. Immár alapáron kapja az összkerék-kormányzást a GTS-modell, és a nagyfeszültségű rendszer jóvoltából a Porsche Dynamic Chassis Control nevű oldaldőlés-szabályozó rendszer pontosabban működik, továbbra is szériában jár a PASM elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás és a 10 mm-es ültetés. Könnyű felismerni a hibrid Porsche 911-est, mert elöl oldalanként 5-5 darab függőleges karbon-légterelő kerül a légbeömlőkre, ezek aktív aerodinamikai elemek, amelyek az orr alatti diffúzor munkáját támogatják. Elöl minden világítási funkció a főfényszórón belül kerül elhelyezésre, opciós a HD mátrix-LED (oldalanként 32 000 fényforrás) lámpa, hátul módosították a karosszéria teljes szélességében végigfutó lámpacsíkot.

Fotó: Porsche / koslowskiphoto

A 911 kupénál mostantól kezdve felárasak a hátsó pótülések, de a belső tér legnagyobb újdonsága, hogy immár nyomógombbal lehet életre kelteni az erőforrást, nem forgatható kapcsolóval. Nincs már analóg fordulatszámmérő a műszeregység közepén, a kormány mögötti 12,6 colos képátlójú, ívelt kijelzőnél a grafika őrzi a klasszikus megjelenést – emellett még 6 másik elrendezés választható. Fejlesztették a fejegység tudását is, az Apple CarPlay már mélyebben képes beépülni az elektronikába, így a Siri beszédvezérlés mellett már (álló helyzetben) streaming-adások nézésére is van lehetőség.

De a hibrid hajtás megjelenése mellett is van még változás a Porsche 911-esnél, a belépőszintet képviselő, 3,0 literes blokkot használó Carrera megörökölte a GTS korábbi biturbó-feltöltését, így 394 LE/450 Nm-re emelkedett a teljesítmény, a 0-100 km/óra gyorsulás 1 tizedet javul (alapesetben 4,1 másodperc, a rajtautomatikát is tartalmazó Sport Chrono csomag rendelésével 3,9 másodperc), a végsebesség 294 km/órára emelkedik. Itt is letisztultabb lett az orr azzal, hogy minden világítási funkció a fényszóróba költözött, és meg tudták növelni a légbeömlő-csatornák méretét.
 

Fotó: Porsche / Rossen Gargolov

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről