Itt a vége: az 500. autóval búcsúzik a Bugatti Chiron

Fotó: Bugatti
Vágólapra másolva!
L’Ultime, azaz végső névre hallgat a 8 évvel ezelőtt piacra dobott Bugatti Chiron utolsó példánya. A 4 turbós W16-os még velünk marad egy keveset.
Vágólapra másolva!
Fotó: Bugatti

8 évvel ezelőtt a Genfi Autószalonon debütált a Bugatti Chiron, a világ első, 1500 lóerős és 300 mérföld/órát (482 km/óra) meghaladó végsebességű sorozatgyártású autója, kétszínű Atlantic Blue és French Racing Blue fényezéssel, kézzel polírozott alumínium C-vonallal. Ezt a megjelenést idézik fel annyi csavarral, hogy a hűtőrács közepére egyedi kék színű márkajelzést tettek és a színátmenetes fényezésre felírták azokat a városokat, amelyek a típus életében fontos szerepet töltöttek be az évek alatt.

Fotó: Bugatti

Bemutató Genfben, privát prezentáció Chantillyben és a Château Saint Jeanban, tesztelés a Paul Ricard versenypályán, 300+ mérföld/órás nagy sebességű száguldás az Ehra-Lessien tesztpályán. Természetesen a márka otthona, Molsheim is ott olvasható az oldalfalon, ahogy Cape Canaveral is, utóbbi helyszínen potenciális vásárlókat vittek több mint 400 km/órás tempóval. A L’Ultime nevet és az 500-as számot kézzel festették fel a karosszéria több helyére, a külső tükrök háza a francia trikolór színeit mutatja. Az évek során 4 változatban készült az autó, a Chiron mellé érkezett a Chiron Sport, a Chiron Pur Sport és a Chiron Super Sport; utóbbiak közé tartozik az utolsó példány.

Fotó: Bugatti

A 4 turbós W16-os blokk még egy kicsit velünk marad, hiszen csak most, a Chiron búcsúzásával kezdik meg a Bolide és Mistral modellek gyártását, azok még a klasszikus erőforrást kapják. A V16-os szívómotort és hibrid hajtást használó Chiron-utódot júniusban ismerjük meg.
 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről