Nem hagyhatta válasz nélkül a BMW Motorrad a kínai Great Wall Motors első próbálkozását a kétkerekűek piacán, ezért gyorsan 2,0 literesre növelte a Big Boxer blokkjának lökettérfogatát - ugyanazt a lökettérfogatot a németek 2, a kínaiak 8 részre osztják... Igaz, egyelőre csak az R20-as tanulmány-motorban csodálhatjuk meg ezt az erőforrást, de valószínűleg nem kell sokat várni arra, hogy közúti gépben is használják. A Concorso d'Eleganza Villa d'Este eseményen debütált a BMW R20 motorkerékpár a Skytop kabrióval együtt.
A motorkerékpáros csapat nem finomkodott, hanem brutális gépet hozott össze, a fekete-sötétszürke technikából a rózsaszín tank és a polírozott szelepfedelek tűnnek ki. A szükséges minimumra, tehát egy vékony ülésre korlátozódik a hátsó rész, még a féklámpát is a bőr/Alcantara kárpitozású ülésbe helyezték. A hátsó 17x6,25 colos felnire 200/55-ös méretű abroncsot szerelnek, az első 17 colos felnin 120/70-es gumi feszül. Kérkarú Paralever felfüggesztést használnak króm-molibdénacél lengőkarral és alumínium rugóstaggal, Öhlins Blackline állítható komponenseket használnak elöl-hátul.
A lég-olajhűtéses Big Boxer lökettérfogatát 1,8 literről 2,0 literre növelték, újak a szelepfedelek, a szíjburkolat és az olajhűtő, az olajvezetékeket részben rejtve vezetik el. Nyitott szívótölcséreken keresztül jut a levegő a pillangószelepekre, a kipufogórendszer hasonlóan egyszerű és tompítás nélküli.
„Az R20 Concept a BMW Motorrad DNS-ének merész értelmezése. A modern műszaki elemeket klasszikus roadster dizájnnal ötvözi. Túlméretezett arányai és minimalista esztétikája összetéveszthetetlen karaktert kölcsönöz számára”– mondta Alexander Buckan, a BMW Motorrad formatervezési vezetője.