Az elődhöz képest az alkatrészek 68%-a új a Bentley Continental GT és GTC Speed esetén, a maradék 32% jelentős része a Győrben gyártott 4,0 literes V8-as biturbót jelenti – ami persze nem úszta meg változatlanul a generációváltást. A befecskendezési nyomást 350 barra emelték, az egyszerűség kedvéért megszabadultak a változó geometriájú turbóktól, amelyek helyett 2 darab kis méretű turbófeltöltőt használnak, magasabb hőmérsékleten üzemel az erőforrás, ami javítja az emissziókibocsátást. Ennek a 600 LE/800 Nm teljesítményű benzinmotornak már nem egymagában, hanem a 8 fokozatú automatikus váltóba behajtó 190 LE/450 Nm teljesítményű villanymotorral együtt kell elbánnia a 4 személyes kupé vagy kabrió karosszériával; a rendszerteljesítmény 782 LE és 1000 Nm.
Az Ultra Performance Hybrid fantázianevű plug-in hibrid hajtás része még a hátsó tengely fölé beépített, 400 voltos feszültségű, 25,9 kWh bruttó – 22 kWh nettó – kapacitású akkumulátor, ami 81 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, illetve a belső égésű motor teljes lekapcsolását; emiatt lemondtak a műszakilag bonyolult hengerlekapcsolásról. Elektromos módban 140 km/órás csúcssebesség érhető el, ilyenkor csak a gázpedál 75%-nál mélyebbre nyomásakor kel életre a benzinmotor. A fedélzeti töltő 11 kW-os, ami megfelelő töltővel 2 és ¾ órás töltési időt jelent.
Noha több mint 400 kg-mal nehezebb a W12-es biturbóval szerelt elődjénél, a 11%-kal nagyobb nyomaték és 19%-kal nagyobb teljesítmény jóvoltából a Bentley Continental GT Speed kupé esetén a 0-100 km/óra gyorsulás 3,2 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan limitált 335 km/óra. A Continental GTC Speed vászontetős kabriónál 3,4 másodpercbe telik a sprint, és 285 km/óra az elérhető maximum. A hátra épített akkumulátornak köszönhetően 49:51%-ra javult a tengelyek közötti tömegeloszlás, az összkerékhajtásban elektronikus vezérlésű központi differenciálmű osztja el a nyomatékot a tengelyek között, elöl és hátul aztán fékezéses differenciálzárak segítenek a nyomaték irányításában. Az új, 2 szelepes elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és az összkerék-kormányzás is segíti a sofőr dolgát. Alapesetben a menetstabilizáló stabil kanyarvételt biztosít, Dynamic módban egy kevés megcsúszást enged az elektronika, és teljesen kikapcsolható az elektronikus póráz, amikor a vezető tudásától függ a produkció. Minden esetben elöl 10, hátul 4 dugattyús fékeket kap a Bentley Continental GT és GTC Speed, az acél féktárcsák elöl 420, hátul 380 mm átmérőjűek, az opciós karbon-kerámia rendszernél a tárcsák 440/410 mm-esek.
Teljes új elektromos rendszert kapott az autó, amelynek köszönhetően még több kényelmi funkciót tudtak bevezetni. A légkondicionáló a külső és a belső levegő folyamatos figyelésével dönti el, mikor van szükség az ionizátoros tisztításra, ezt a funkciót automatikusan aktiválja például alagútba hajtáskor. A modern városirányítási rendszerek jóvoltából folyamatosan bővítik azoknak az európai és észak-amerikai nagyvárosoknak a sorát, ahol van zöldlámpa-segéd, amely a tempó megadásával segít a folyamatos haladásban.
A Bentley Continental GT Speed egyébként nemhivatalos sebesség-világrekordot is beállított már, korábban még senki nem próbálkozott tenger alatti száguldással. A helyi közútkezelő jóvoltából a 14,4 km hosszú, legmélyebb pontján a tengerszint alatt 292 méterrel húzódó Ryfylke alagútban érte el egy prototípus álló helyzetből indulva a 335 km/órás sebességet, ilyet addig és azóta se végzett senki. A 0-335 km/óra gyorsulás egyébként 33 másodpercet vett igénybe.