A dán formatervező, Henrik Fisker 2007-ben alapította meg a Fisker Automotive nevű cégét, amely plug-in hibrid autókat ígért, de csak a Karma nevű szedán valósult meg, a névadó-cégalapítót 2013 márciusában kirúgták a cégtől, amely még abban az évben csődvédelmet kért, ahonnan a kínai Wanxiang alkatrészgyártó mentette meg – még mindig a Karma Revero nevű autót csiszolják, igaz, újabban már akkumulátoros-elektromos hajtással. Henrik Fisker aztán 2016-ban alapította az autó-átépítésekre specializálódott VLF Automotive nevű vállalkozását, amely 5 autó legyártása után megszűnt. Ezzel párhuzamosan indította el a Fisker Inc. nevű autógyárát, amely villanyautókat ígért, amelyek közül csak az Ocean nevű szabadidő-autó valósult meg.
Ez nem talált kedvező fogadtatásra az észak-amerikai piacon, mert az európai gyártás (Magna Steyr) miatt nem jogosult a vásárló állami támogatás igénybe vételére, így sokkal drágább a legfőbb vetélytárs Tesla Model Y-nál. Már régóta sejteni lehetett, hogy nem áll valami fényesen a cég szénája, amelyet mindenki számára nyilvánvalóvá tettek a pánikszerű intézkedések. A potenciális szakmai partnerekkel való tárgyalások eredménytelenül zárulta, úgyhogy a Fisker Automotive most csődvédelmet kért maga ellen, és még mindig reméli, hogy sikerül pénzügyi befektető segítségével kilábalnia a válságból. A Fisker Automotive saját bevallása szerint van elég pénze/eszköze a tartozásainak fedezésére, de azt nem tudni, meddig vegetálhat a csődvédelem ernyője alatt a cég.