Nem teljesen új modell, hanem a 2019-ben piacra dobott 1-es sorozat alaposan felfrissített változata a 2024 októberében a kereskedésekbe kerülő BMW 1-es sorozat, amelynél ránézésre az oldalajtók kivételével minden karosszériaelemhez hozzányúltak. Hosszabb lett az orr, ahol keskenyebbek a fényszórók, furcsa mintájú rácsot kaptak a vesék – már ott, ahol nem a szenzorpanel található –, átalakították a hátsó lámpák formáját. Az 5 ajtós karosszéria hossza 4361 mm (+42 mm), magassága 1459 mm (+25 mm), szélessége maradt 1800 mm, tengelytávolsága változatlanul 2670 mm. Szó szerint sportosabbra vették a figurát, hiszen az alap megjelenésen felül be lehet fizetni M Sport megjelenési csomagra, M Sport Design megjelenési csomagra, és ott van még a csúcsmodellhez adott M Performance megjelenés is.
Még digitálisabb lett a belső tér, immár nagypanelos a műszerfal, egy ívelt burkolat alá kerül a 10,25 colos műszeregység és a 10,7 colos központi érintőképernyő. Megszűnt a klímapanel, csak digitálisan vezérelhető a szellőzés, a korábbi gombok helyére díszbetét került, előválasztó-kar helyett egyszerű kapcsolót találunk az ülések közötti konzolon. A BMW 9.0 operációs rendszert használja az 1-es sorozat, amelynél a legfontosabb funkciók rögtön elérhetőek a képernyőről, nem kell menüben barangolni hozzájuk, világnyelveken van beszédvezérlés is. Számos digitális szolgáltatást kínálnak előfizetés ellenében, a BMW Digital Premium kínálatban országtól függően parkolási díjak és üzemanyagszámlák rendezése is elérhető.
Teljesen bőr mentes a belső tér, az alap szövetkárpit helyett Econeer nevű, újrahasznosított PET-palackokból készített kárpit is kérhető, és van még Veganza és Veganza/Alcantara műbőr kárpit is. Az alap üléshez fűtés és elektromos állítás kérhető, míg a sportüléshez nagyobb oldaltámasz és/vagy masszázsfunkció is elérhető. Van egy, az első ülések közé berobbanó légzsák, ami az első utasok egymásnak ütközését akadályozza meg. A csomagtér 380-1200 literes, a 120 és 120d modelleknél 300-1135 liter (a 48 voltos lágyhibrid rendszer miatt csökken a térfogat), a bővítéshez 40:20:40 arányban osztott támlát lehet ledönteni.
Motorok tekintetében a legnagyobb újdonság a BMW 1-es sorozatnál, hogy már nem jelzik külön betűvel a benzinmotorokat, azok 120 és M135 névre hallgatnak, nincs már i betű a névben; a 118d és 120d megtartja a kiegészítést, hiszen a d betű nem zavarja a villanyautók térhódítását. A 120-as esetén az 1,5-ös turbómotor 48 voltos lágyhibrid változatát használják (156 LE/240 Nm + 20 LE/55 Nm) 170 LE/280 Nm rendszerteljesítménnyel. Az M135 xDrive 2,0 literes turbómotort kap 300 LE/400 Nm teljesítménnyel (az EU-n kívül 317 lóerő a csúcsteljesítmény), a 0-100 km/óra sprint 4,9 másodperc alatt megvan, a végsebesség 250 km/óra. A 2,0 literes dízelmotor a 118d esetén 150 LE/360 Nm teljesítményű, a 120d esetén 48 voltos lágyhibrid rendszer hozzáadásával (150 LE/360 Nm + 20 LE/55 Nm) jön létre a 163 LE/400 Nm rendszerteljesítmény. Az összes erőforrást 7 fokozatú duplakuplungos váltóval adják, nincs már kézi kapcsolású váltó a kínálatban.
Megnövelték a BMW 1-es karosszériájának merevségét, a 120-as kivételével (ahol az M Sport csomagban érhető el) alapfelszerelésként adják az első toronymerevítőt. Gyorsabbak az elektronikus beavatkozók annak köszönhetően, hogy már 1 vezérlőegység felügyel minden menetdinamikai rendszert. Az elöl MacPherson rugóstagos, hátul többlengőkaros felfüggesztés elemei közül többet átterveztek, azok merevebbek a korábbinál, emellett az új stabilizátorok is javítják a kormányzási pontosságot. A rugókat (elöl kerekenként 2 rugót használnak, egy hagyományosat és egy progresszívet) és lengéscsillapítókat az egyes modellváltozatok tömegéhez hangolják, az első lengéscsillapítóknál van egy második dugattyú is, amelynek működése a karosszériadőlést csökkenti.