Legyártották az utolsó F-Type-ot, nem lesz több benzinmotoros Jaguar sportkocsi

Fotó: Jaguar
Vágólapra másolva!
2024. június 13-án gördült le a gyártósorról az utolsó Jaguar F-Type, raktárról még az év végéig elérhető lesz a típus.
Vágólapra másolva!
Fotó: Jaguar / Nick Dimbleby

A 2011-es Los Angelesi Autószalonon debütált a C-X16 nevű tanulmányautó, ami már lényegében megegyezett a 2 évvel később F-Type néven gyártásba kerülő sportkocsival. Egy dolgon változtattak csak, az E-Type mintájára oldalra nyíló csomagtérfedelet hagyományos módon zsanérozott ajtóra cserélték le a kupé esetén.

Fotó: Jaguar / Nick Dimbleby

Most, 2024. június 13-án gördült le a gyártósorról a 2 utolsó Jaguar F-Type, ezzel véget ért a benzinmotoros sportkocsik története a márkánál. A Coupé és a Roadster egyébként a gyári gyűjteménybe, a Jaguar Daimler Heritage Trust kezelésébe kerül, nem értékesítik azokat. Mivel az utolsó hónapokban felpörgették a termelést, a gyár szerint a raktárkészletekkel egészen 2025-ig kihúzzák, és akkor már csak pár hónap lesz hátra a villanymotoros utód érkezéséig. A sajtóközlemény azt is elárulta, hogy az 5,0 literes kompresszoros V8-assal szerelt Roadster volt az utolsó, 87 731. darab.

Fotó: Jaguar

Kapcsolódó hír, hogy a Jaguar Land Rover cég elmélyíti a 12 évvel ezelőtt megkötött együttműködését a kínai Chery konszernnel (2014 óta közösen működtetnek egy autógyárat Kínában, a JLR mérnökei segítenek a kínaiaknak a futómű-fejlesztésben). Egészen pontosan a Chery T2X (ez az aktuális M3X alap a német Bentler segítségével továbbfejlesztett változata) és E0X (ez a Chery és a Huawei közös fejlesztése) nevű moduláris műszaki alapját veszik át saját modellek számára. Mindkét építőkészlet lehetőséget ad akkumulátoros-elektromos és plug-in hibrid hajtás megvalósítására, a villanyautóknál 800 voltos nagyfeszültségű résszel, opciós légrugózással, fejlett vezetőtámogató rendszerekkel.
 

Fotó: Chery

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről