Világszerte a BMW egyik legnépszerűbb típusa a középkategóriás X3-as szabadidő-autó, amelynek azonban már nem lesz elektromos változata – az a szerep a Debrecenben készülő Neue Klasse X tanulmány által megelőlegezett villanymotoros autóra hárul majd 2025-től. A kínálat fennmaradó része lágyhibrid vagy plug-in hibrid hajtású modelleket jelent USA-beli (Spartanburg) és Dél-Afrikai (Rosslyn) gyártásból, amelyeknél a szó szoros értelmében sportosabbra vették a figurát. A karosszéria hosszát 34, szélességét 29 mm-rel növelték meg, miközben a magasság 25 mm-t csökkent, az utastér méretét meghatározó tengelytávolság kvázi változatlanul 2865 mm – ez 1 mm-es bővülést jelent.
Függőlegesen áll az orr, a normál és M Sport csomagos modellek megjelenése az eddiginél jobban elkülönül egymástól, plasztikusan megformálták az oldalfalat, és szálkásították a hátsó rész megjelenését. Ezek után is ki lehet jelenti, hogy az igazán nagy változás a beltérben történt. Teljesen új a műszerfal minimalista megjelenésével, az ívelt üvegpanel mögé helyezett képernyőkkel, a közép- és ülések közötti konzolon és az ajtókárpiton elhelyezett opciós Interaction Bar nevű díszbetétekkel, amelyek képernyőként működve gombnyomásra akár látványos M-es hangulatot is keltenek. Persze nem szabad hagyni, hogy ez elvakítsa az embert, és akkor észre lehet venni, hogy már nincsenek dedikált kapcsolók a szellőzés vezérlésére, cserébe az ajtópanelekre is került a megszokott könyöklő-kapcsolósor mellett egy-egy érintésérzékeny felület, amelyről a megfelelő szellőzőnyílást nyitásának mértékét lehet állítani. Az aktuális vásárlói preferenciának megfelelően bővítették az alapfelszerelések sorát, így már nem csak a BMW Live navigációs rendszer (Bizonyos funkciók használata előfizetést igényel? Nem derül ki pontosan a sajtóanyagból.), de az indukciós telefontöltő, az újrahasznosított forrásból származó Econeer kárpittal burkolt, fűthető sportülések is szériának számít. Alapesetben 570-1700 literes a csomagtér, ez a plug-in hibrid hajtásnál 460-1600 literre csökken, a bővítésre 40:20:40 arányban osztott támlával van lehetőség. Feláras a rejtett vonóhorog, változattól függően akár 2,5 tonnát is húzat a BMW X3-as.
A belépőszintet a legújabb divatnak megfelelően az i-betűt nélkülöző X3 20 xDrive jelenti, amelynél a 2,0 literes lágyhibrid (18 LE/200 Nm indítógenerátor) turbómotor 190 LE/310 Nm teljesítményű, az X3 20d xDrive szintén lágyhibrid (11 LE/25 Nm indítógenerátor), 197 LE/400 Nm a produktum. A következő lépcsőfok az X3 30e xDrive nevű plug-in hibrid hajtás, amelynél a 2,0 literes turbómotor (190 LE/310 Nm) a váltóba épített (184 LE/250 Nm) villanymotorral együtt adja ki a 299 LE/450 Nm rendszerteljesítményt, a nettó 19,7 kWh kapacitású teleppel az elektromos hatótávolság 81-90 km, a fedélzeti töltő 11 kW-os. A piaci bevezetésnél a csúcsot a BMW X3 M50 xDrive jelenti majd, ahol a 3,0 literes soros 6 hengeres lágyhibrid (18 LE/200 Nm indítógenerátor) turbómotor 398 LE/580 Nm rendszerteljesítménnyel hajt, ennél a változatnál 4,6 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.
Európában és Észak-Amerikában az idei év utolsó negyedévében megindul a 4. generációs BMW X3-as forgalmazása, a világ többi részén ez 2025 elején következik be. A piaci bevezetést követően folyamatosan bővítik majd a választékot, elsőként egy soros 6 hengeres dízellel, és az X3 M visszatérésére is számíthatunk. Annyi megkötés lesz az egyedi kialakításnál, hogy csak a Spartanburgben készülő modellekhez rendelhető egyedi Individual fényezés.