Nehéz szülés volt a BMW M1-es megalkotása több mint fél évszázaddal ezelőtt, hiszen a fejlesztést végző Lamborghini anyagi nehézségei miatt az utolsó pillanatban új gyártót kellett keresni – a Lamborghinitől elbocsátott mérnökök alapították az Italengineering céget. Az RM Sotheby’s árverési ház Monterey 2024 árverésén kínálják majd eladásra a 11. valaha legyártott példányt, ami a gyár legelső sajtóautója volt.
A karosszériát 1978. október 30-án fejezte be az Italengineering, a Baur cég december 21-re végzett az összeszereléssel, és 1979. január 5-én a BMW sajtóosztálya forgalomba helyezte a Dark Blue Metallic színű autót – az első ügyfélautók csak 2 hónappal később készültek el. 1981-ben a BMW értékesítette az autót, ami Kaliforniába került, tulajdonosa az ottani előírásokhoz igazította az autót és egészen 2013-ig megtartotta azt. 2016-ban visszakerült Németországba a BMW M1-es, ahol egy privát gyűjteményben töltötte napjait, majd az Oldenzaal Classics-tól megrendelték a felújítását. A holland cég 450 munkaóra alatt felújította a motort, a Kugelfischer befecskendezést, a váltót, a differenciálművet, a felfüggesztést, új Pirelli abroncsokat szereltek fel. Ezt követően Kaliforniába került az autó egy újabb magángyűjteménybe, ahonnan most értékesítik azt. A szakértők a különleges történet és a tökéletes állapot miatt 500-600 ezer dollárra becsülik az árat.