Itt a kánikula, így védheti és hűtheti az autóját a legnagyobb forróságban is

Vágólapra másolva!
Az extrém meleg az autókat is károsíthatja, de néhány apró trükkel csökkenthető a túlmelegedés kockázata.
Vágólapra másolva!

Parkoljunk árnyékban!

Ha lehetséges, soha ne hagyjuk az autót hosszú ideig közvetlenül a napon - ez a carVertical autóipari adatszolgáltató első számú tanácsa. A hő tönkreteheti a belső bőrfelületeket, amelyek elkezdhetnek repedezni. Arról nem is beszélve, hogy a napsugarak az autó fényezését és a műanyag alkatrészeit is károsítják.

Ha azt szeretnénk, hogy az autónk hosszú életű legyen, árnyékban vagy garázsban tartsuk. Lehetőleg úgy parkoljuk le az autót, hogy amikor visszatérünk, a nap ne az elejét süsse. Vagyis ha tudjuk, hogy - például - délután 4 órakor használjuk újra, figyeljünk oda, hogy a nap abban az időszakban hátulról érje a járművet, így az ülések kevésbé melegszenek majd fel.

Ezekről ne feledkezzen meg egy külföldi autós nyaralás előtt - lássuk a legfontosabb tudnivalókat!

Hagyjuk résnyire nyitva az ablakokat!

Amikor a szabadban parkolunk, még a tűző napon sem lesz elviselhetetlen forróság az utastérben, ha néhány centiméterre nyitva hagyjuk az autó ablakait. A forró levegő felfelé száll, és a nyitott ablakokon keresztül távozik. Ha csak egy kevés szellő fúj is, az autó belseje sokkal hűvösebb lesz, mint teljesen zárt ablakoknál.

Autó, lehúzott, ablak, sofőr, vezetés,
Fotó: Shutterstock/GaudiLab

Figyeljünk oda a guminyomásra!

Meleg időben emelkedik az abroncsokban lévő nyomás, ami ritka esetekben durrdefektet is okozhat. Minden 10 Celsius-fokos hőmérséklet-emelkedés után a gumiabroncsok nyomása 0,1 barral nő még akkor is, ha az autó egy helyben áll. Rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsok nyomását, hogy szigorúan a gyártó ajánlásainak megfelelően legyenek felfújva!

Használjunk napellenzőket!

A napvédők visszaverik a napfényt, így hűvösebb marad az autó. Ha nyáron gyakran kell nyílt helyen parkolnunk a járművel, a napellenzők gondoskodnak arról, hogy a belső hőmérséklet alacsonyabb legyen. A becslések szerint a napellenzők használatával akár 25 százalékos hőmérséklet-csökkenést is elérhetünk.

Ellenőrizzük az olajszintet!

A magas hő csökkenti a motorolaj viszkozitását – elvékonyodik, és kevésbé keni jól az alkatrészeket. Győződjünk meg arról, hogy a motorolaj szintje a nyár folyamán végig megfelelő!

Autó, olajszint, ellenőrzés,
Fotó: Shutterstock/CrizzyStudio

Ellenőrizzük az akkumulátort!

Sok autós él abban a hitben, hogy csak a hideg idő befolyásolja az akkumulátor állapotát, pedig a nyári kánikula is jelentős hatással van rá. Extrém hőmérsékleten az akkumulátor elektrolitjai elpárologhatnak, fokozódhat a korrózió és a szulfátképződés. A forró éghajlatú országokban az akkumulátorok élettartama jellemzően rövidebb, mint ott, ahol enyhébb az időjárás.

Indulás előtt hűtsük le az autót!

Forró autóba ülni olyan, mint egy lávamezőn sétálni. A legjobb, amit tanácsolhatunk: ne tegyük! Mielőtt útnak indulnánk, nyissuk ki az összes ajtót és kapcsoljuk be a légkondicionálást, hogy az autó belseje lehűljön. 

Autó, légkondicionálás, klíma,
Fotó: Shutterstock/PeopleImages.com - Yuri A

Forró járműben vezetni nemcsak kellemetlen, hanem kockázatos is, hiszen a hőség szédülést vagy hányingert okozhat. Indulás után néhány percig tartsuk nyitva az ablakokat, hogy a forró levegő távozzon. Csak akkor húzzuk fel az ablakokat, ha a klímarendszer már hideget fúj.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről