Két sportos modellel bővül a Panamera-választék

Fotó: Porsche
Vágólapra másolva!
A csúcs Turbo S E-Hybrid 102 lóerővel lett erősebb, és már felkészült az Euro 7-re is, a sofőröknek szánt GTS elérte az 500 lóerőt.
Vágólapra másolva!
Fotó: Porsche

2 nappal ezelőtt még titkolták, most hivatalos lett a leggyorsabb, egyben a valaha volt legerősebb Porsche Panamera, a 782 lóerő rendszerteljesítményű Turbo S E-Hybrid változat, amelyben egy 599 lóerős V8-as biturbó és egy 190 lóerős villanymotor hajt – az elődhöz képest 102 lóerőt emelkedett a rendszerteljesítmény, a rendszernyomaték 150 Nm-rel 1000 Nm-re emelkedett. Ezt a hajtást már felkészítették a jövőbeli Euro 7-es előírásokra, 1000°C-ra emelték a kipufogógáz-hőmérsékletet ami gyorsabban bemelegíti a katalizátorokat, tisztább az égés, az égéstérben 140 bar a maximális üzemi nyomás. A 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 2,9 másodpercig tart, a csúcssebesség 325 km/óra, a bruttó 25,9 kWh kapacitású akkumulátorral 88 km a városi ciklusban mért elektromos hatótávolság, a fedélzeti töltő 11 kW-os.

Fotó: Porsche

Ezzel párhuzamosan érkezik a GTS, azaz Gran Turismo Sport változat, amely hagyományosan a vezetési élményt előtérbe helyező sofőröknek készített változat. A 4,0 literes V8-as biturbó teljesítményét 20 lóerővel 500 lóerőre emelték, a nyomaték 660 Nm, a leszabályozási fordulat 6800/perc. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,8 másodpercig tart, a 0-200 km/óra megvan 14,6 másodperc alatt, a csúcssebesség 302 km/óra. Ez a modell egyedi futóműhangolást kap (10 mm-es ültetés, vastagabb stabilizátorok, átprogramozott légrugózás és elektronikus lengéscsillapítás), hangos sportkipufogót, elektronikusan vezérelt zárású hátsó differenciálművet. A Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid és a Panamera GTS már rendelhető, az első példányok 2024 őszén kerülnek az ügyfelekhez.
 

Fotó: Porsche

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!