A határokon átnyúló használtautós tranzakciókat nehezebb nyomon követni, ami a csalók számára lehetőséget kínál az autók futásteljesítményének manipulálására. A carVertical autóipari adatszolgáltató a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, amelyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a határokon belül vásároltakét.
A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7,4 százalékának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15 százalékot, a csalás kockázata továbbra is magas.
Magyarországon az importált autók 8,1 százalékának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).
A kutatásból kiderült, hogy azok a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25 százalékkal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók.