A videós ügyintézésre számos e-matricával kapcsolatos ügytípus esetében van lehetőség. A megoldás egyszerűbbé teszi az ügyintézést és időt takarít meg, hiszen így
nem szükséges bemenni személyesen a társaság ügyfélszolgálataira.
A NÚSZ Zrt. videós ügyfélszolgálata a „Videóhívás” gombra kattintva érhető el a társaság honlapján hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között, magyar nyelven. Az eddigi tapasztalatok alapján
mobiltelefon helyett laptop használatát javasolják,
mivel az ügyintézés során be kell mutatni a személyes- és járműadatok megerősítéséhez szükséges dokumentumokat, és ezt könnyebben, kényelmesebben lehet megtenni ezen eszközök használata mellett.
A videós ügyintézési csatornán lehetőség van például e-matrica másik járműre történő átírására, a vásárlás során tévesen rögzített rendszám/felségjel javítására (maximum 3 karakter erejéig), pótdíjkedvezmények igénybe vételére vagy pótdíjmaximalizálási kérelem benyújtására, téves detektálással, esetleg e-matrica-igazolással kapcsolatos ügyintézésre, továbbá részletfizetési kérelem benyújtására.
Az online felületen lehetséges az esetlegesen felmerülő ügyintézési díj és a pótdíj befizetése is.