Sportosabbra veszi a figurát az Audi

Fotó: Audi
Vágólapra másolva!
Volumenmodellé alakul az Audi A5/S5 sorozat, amely kitart a belső égésű motorok mellett, de a villanyautók digitális szolgáltatásait is hozza.
Vágólapra másolva!
Fotó: Audi / TSP

2024 és 2025 folyamán az Audi 20 új modellt dob piacra, ezeknek a fele lesz villanyautó – utóbbiak öröklik meg a páros neveket, a belső égésű motorra vágyóknak a korábban rétegmodellnek számító páratlan autókból faragnak életképes alternatívát. A sort a Q6 e-tron szabadidő-autó nyitotta, amelyhez hamarosan csatlakozik az A6 e-tron személyautó, amelyeknek az alternatívája lesz majd az átalakuló A7-es. A középkategóriában épp fordítva hajtják végre az átalakulást, itt először az A5/S5 modelleket mutatják be, csak később dobják piacra az A4 e-tron villanyautót. A nagy átálláshoz fejlesztették ki a PPC (Premium Platform Combustion) nevű műszaki alapot, ami lényegében az eddigi MLB Evo a PPE műszaki alapnál is használt elektromos/elektronikai rendszerrel, így ahhoz hasonló digitális szolgáltatásokra számíthatunk.

Fotó: Audi

Kezdjük például a konfigurálható megjelenésű LED-es lámpákkal, elöl és hátul egyaránt 8-féle mintával képesek világítani a szegmensek. Maga a megjelenés is sokkal sportosabb lett, lejjebb vitték az orrot, szélesebbek a kerékjáratok, újak az arányok annak köszönhetően, hogy 68 mm-rel 2900 mm-re megnyújtották a tengelytávolságot – Kína számára lesz még további 10 centivel megtoldott A5 L. Hivatalosan már nem a Sportback nevet használják, a karosszéria továbbra is 5 ajtós, a kombinál marad az Avant jelölés.

Fotó: Audi / TSP

Minden korábbinál – értsd A4-esnél – tágasabb az utastér. A műszerfalon alapesetben 2 darab képernyőt találunk, a vezetőt egy 11,9 colos képátlójú monitor tájékoztatja, a középső érintőképernyő 14,5 colos képátlójú, ezek egy ívelt üvegpanel mögött találhatóak. Extraként kérhető a fel-a-fejjel kijelző, és az anyósülés előtti 10,9 colos érintőképernyő, ami menet közben teszi lehetővé például streaming-adások követését. A képernyők számának növelésével együtt csökkentek a fizikai kapcsolók, amelyek a kormánykerékre és az ajtókárpitokra koncentrálódnak.

Fotó: Audi / TSP

Mindössze 3 erőforrást tartanak meg, piactól függően lesznek ezeknél változások. Ahol például a különféle előírások nem követelik meg, ott nincs változás a 2,0 literes TFSI-nél. Az EU területén minden erőforrás – a 2,0 literes TDI is – minimum lágyhibrid segítséget kap, az indítógenerátor a 48 voltos elektromos rendszer része, és az bizonyos körülmények között képes önmagában mozgatni az autót. Segíteni 24 lóerő teljesítménnyel tud, az energia-visszatermelésnél 34 lóerő a teljesítménye. Az EU területén értékesített benzineseket Otto-ciklusról Miller-ciklusra állították át, és már változó geometriájú turbófeltöltőt használnak. A 2.0 TFSI 150 lóerővel és elsőkerékhajtással jelenti az alapmotort, a 204 lóerős változat már quattro összkerékhajtású. A 2.0 TDI 204 lóerős, nyomatéka 400 Nm (1750-3250/perc). Az S5-ösben használt 3.0 TFSI 367 LE teljesítményű, ennél újdonság, hogy itt is a 7 fokozatú duplakuplungos váltót használják, nem a 8 fokozatú ZF automatát.

Fotó: Audi / TSP

Továbbfejlesztették a felfüggesztést, pontosabb irányíthatóságot ígérnek, az opciós elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás már kerekenként 2 vezérelt szelepet használ, ennek köszönhetően szélesebb a működési tartomány, nagyobbak az eltérések a komfort és a sport mód között. Európában novemberben kerül sor az új generációs Audi A5 és S5 piaci bevezetésére, de például Németországban már július gyűjtik a megrendeléseket a márkakereskedők. Ott az elektromos mozgatású csomagtérajtót, indukciós telefontöltőt és hardveres navigációt is tartalmazó 150 lóerős alapmodell indulóára 45 200 euró.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről