A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Tandemben driftelnek a robot-Toyoták

Fotó: Toyota
Vágólapra másolva!
A Stanford Engineering és a Toyota Research Institute kutatói készítették el az első önvezető autókat, amelyek páros driftre képesek. A 700 lóerős Keisuke-t követi az 520 lóerős Takumi.
Vágólapra másolva!
Fotó: Toyota

2022 elején adott arról hírt a Toyota Research Institute, hogy megtanították driftelni a GR Supra alapján épített önvezető autójukat. Most fogták ezt az autót és a Stanford Engineering (a Stanford Egyetemen működő kutatóközpont) segítségével elérték, hogy már nem csak önmagában képes driftelni, hanem egy másik társával közösen – a versenyeken a nehézségi szint miatt a páros drift szokott lenni a csúcskategória. Ennél az elöl haladó határozza meg a követendő irányt, a második autónak ahhoz kell igazodnia. Az önvezető rendszernek tehát a túlpörgő hátsó kerékkel kell alkalmazkodnia a másik autóhoz, eközben egymással konfliktusban lévő adatokat/akciókat kell kezelnie.

Fotó: Toyota

Ráadásul nem egyforma a két autó, a Toyota Research Institute által épített Keisuke 700 lóerős, míg a Stanford Engineering által készített Takumi 520 lóerős – a Formula Drift szabályainak megfelelően végezték a szériaautók módosítását. Mindkét autó teljes értékű önvezető rendszerrel rendelkezik, extraként wifin keresztül tartják egymással a kapcsolatot. Másodpercenként 50-szer hoznak döntést az akciókról (gáz- és fékpedál-kezelés, kormánybeavatkozás), olyan paramétereket is figyelembe véve, hogy a túlpörgő abroncs tapadása hőmérséklet-függő. A kutatás továbbra is a gépjárművek biztonságának fejlesztését szolgálja, hiszen olyan vezetőtámogató rendszerhez vezethet, ami az emberi sofőr képességeit meghaladó beavatkozással képes elkerülni az ütközéseket.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!