További 100 kg-ot lefarag autóinak tömegéből a Suzuki
![](https://cdn.origo.hu/2024/07/e2V1QBMx3G_zvfPisMPVbj1HFhv_BmwiVYSAQIUpZdM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I3NGZkYjU0NDg1OTRmY2RiNzRkMGRjZTA5YjllYTQw.webp)
A következő 10 évben jelentős változások zajlanak le az autóiparban, nehezíti az autógyártók dolgát, hogy globálisan eltérő ütemben és technológiákkal történik a közlekedés zéró karbon üzemre átállítása. Suzuki Toshihiro, a Suzuki elnöke most ismertette, milyen műszaki fejlesztésekkel készül a márka a következő évtizedre – a tömeg csökkentésével minden technológiánál lehet javítani a hatékonyságot, ezért folytatják az ez irányú törekvéseiket.
A Heartect nevű platform jóvoltából már ma is 2-300 kg előnyben van a Suzuki a közvetlen vetélytársakhoz képest, és további 100 kg-mal akarják csökkenteni az autók saját tömegét úgy, hogy azok továbbra is teljesítik a modern kor elvárásait. Egészen pontosan a 60-as és 70-es évek szintjére csökkentik az autók tömegét úgy, hogy azok minden modern kényelmi és biztonsági felszereléssel, illetve megfelelő utasvédelemmel rendelkeznek.
A legújabb Swift és a japán belpiacos Spacia egyterűnél már alkalmazzák a legújabb fejlesztéseket, ami azt jelenti, hogy hegesztések mellett strukturális ragasztást használnak, ami növeli a karosszéria merevségét, a külső borítólemezeket ragasztással rögzítik – az utóbbi években sokat fejlődtek a ragasztók is, ami segíti azok használatának kibővítését. Ahol lehet, minimálisra csökkentik a lemezvastagságot, és a csomópontoknál (lemezek találkozása, futómű bekötési pontok) nagyszilárdságú acélt használnak. Ezenfelül a segédkeret már nem csak egyszerűen a futómű rögzítésére szolgál, de az teherhordó része a karosszériaváznak.
A Z12-es benzinmotornál például a tömeg csökkentése érdekében váltottak 3 hengerre, csökkentették a hengerfal vastagságát, és ahol kell, merevítéseket tettek a blokkra. Az elektromos rendszer terén is van tömegcsökkentési potenciál, ha egy vezérlőegységnek több funkciót adnak, azzal csökkenteni lehet a számukat.
A Suzuki következő évtizedre vonatkozó műszaki fejlesztéseit ismertető tájékoztatón megmutatták a márka saját fejlesztésű E-Axle nevű hajtómotor-vezérlőelektronika-erőátvitel egységét, amely a hamarosan bemutatkozó EVX-ben is dolgozik majd. Suzuki Toshihiro bejelentette, hogy hamarosan piacra dobnak egy mindössze 600 kg tömegű autót, amely minden mai elvárásnak megfelel – minden bizonnyal a kei-kategóriás Alto mini 10. generációja lesz ez. A könnyebb autó gyártásához kevesebb alkatrészt és energiát kell felhasználni, ami az előállítás során keletkező CO2-mennyiséget csökkenti, és arra is nagy figyelmet fordít a Suzuki, hogy könnyen újrahasznosíthatóak legyenek az autók életciklusuk végén.