Álca nélkül: VW Tayron, a Tiguan nagytestvére
![](https://cdn.origo.hu/2024/08/Eed5tr-7JJgGd7VF7RPHmm-YrN9a0kySxLyv_j3t1Ig/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYzN2M3MThjMWRjMjRkZmFiMDdjMmQ2OTI5N2YxNmRi.webp)
Zavarba ejtően sok kompakt szabadidő-autó van aktuálisan is a Volkswagen kínálatban, és a helyzet csak bonyolódik majd az idén lezajló generációváltást követően. Európában már megismertük az új VW Tiguant, a fölé pozicionálják a Tayron nevű, korábban csak Kínában kínált modell második generációját – ennek a megjelenését ismerhetjük meg idő előtt a kínai védjegyhivatal jóvoltából. Csak hogy ne legyen egyszerűbb a helyzet, ezt a szabadidő-autót Észak-Amerikában Volkswagen Tiguan néven forgalmazzák majd.
Visszatérve az MQB Evo műszaki alapra felépített Tayronhoz, annak karosszériája 4684 mm hosszú (az R-Line a sportos lökhárítóival 4695 mm-es), 1854 mm széles, 1685 mm magas és 2791 mm a tengelytávolsága. A Tayron tengelytávolsága 110 mm-rel haladja meg a Tiguanét, és pontosan akkora, mint az általa az európai piacon váltott Tiguan Allspace volt – ahhoz hasonlóan felár ellenében itt lehet majd rendelni 5+2 üléses belsőt.
Kínában 1,5-ös turbómotorral (160 LE) és 2,0 literes turbómotorral (184 vagy 220 LE) lesz megvásárolható a Volkswagen Tayron, mindegyikhez duplakuplungos váltó csatlakozik, összkerékhajtás csak a legerősebb teljesítményszinthez jár; mifelénk a Tiguannal azonos motorkínálatra számíthatunk. Kínában és Európában várhatóan egyszerre, valamikor idén ősszel debütál majd hivatalosan a Volkswagen Tayron, és az észak-amerikai Tiguan leleplezésére is sor kerül még az év vége előtt.