A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
1
Ezüstérem
2
Bronzérem
1

Ennek a változásnak minden autós örülni fog

M3, autópálya,
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Hét hazai gyorsforgalmi úton máris érzékelhetőek a változások.
Vágólapra másolva!

Félidejéhez érkeztek az idei szintrehozási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett hazai gyorsforgalmi utakon. Augusztus 1-ig az ország 98 különböző pontján 

több, mint 1,8 millió négyzetméteren cserélték az elöregedett, tönkrement burkolatot új aszfaltra,

 hét hazai gyorsforgalmi úton (M1, M15, M3, M30, M35, M4, M7). 

Mintegy 480 km sávhosszúságban újultak meg idén eddig a gyorsforgalmi utak és több helyen a csomóponti ágak és pihenők útjai is (Fontos megjegyezni, hogy a munkálatok adatait sávhosszban adták meg. A sávhossz azt jelenti, hogyha például egy 1 km hosszú autópálya szakaszon, mindkét oldal, mindkét sávja – a külső és a belső – is teljesen megújult, akkor azon a gyorsforgalmi szakaszon 4 km sávhosszt hoztak szintre). Ehhez 300 ezer tonna aszfaltot használtak fel. Az idei munkák ¾-e az M7-es és az M3-as pályán zajlott. Csak ezen a két sztrádán 1,4 millió négyzetméteren terítettek le új aszfaltot. Emellett országszerte 72 híd és felüljáró, valamint 9 pihenő is megújult az elmúlt négy hónapban. Az idei szintrehozás a húsvéti hosszú hétvége után, március 20-án indult és várhatóan november végéig, december elejéig tart.

M3, M35, autópálya,
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A szintrehozás, Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023-ban kezdődött és 2025-ig tart. Mindez az MKIF által üzemeltetett, felújításra, fejlesztésre átvett 1237 km-nyi főpálya 43%-át (538 km-t) jelent. Ezalatt a 3 év alatt 200 híd és felüljáró is megújul és 50-60 csomópont vízelvezető rendszerét és esetleges rézsűcsúszásait is rendbe teszik. 2023-ban a főpálya 19%-a kapott új aszfaltot, ahol szükséges volt nem csak a kopó réteget, de az alatta lévő kötőréteget és a mélyebb szerkezeti részeket is cserélték, javították. Az idei év végére a főpálya újabb 20%-át tervezik megújítani.

Fontos, hogy augusztusban a nagyobb tranzitforgalom miatt az M1-en és az M7-en egyáltalán nem lesznek előre tervezett aszfaltozási munkák egyik irányban sem. Az M7-en pedig már a vakáció kezdete óta nem dolgozunk a Balaton irányába az M0 és Balatonvilágos között.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!