2023 novemberében a Nissan 12 hónapos megvalósíthatósági kísérletet kezdett a Haneda Nemzetközi Repülőtéren, Tokióban. Az új hűtőfestékét alkalmazták egy, az All Nippon Airways (ANA) által üzemeltetett Nissan NV100 szolgálati járművön. A Haneda repülőtér nagy, nyitott aszfaltpályájával tökéletes környezetet biztosított a festék teljesítményének valós körülmények közötti, magas hőmérsékletű környezetben történő értékeléséhez.
Bár még tart a tesztelési fázis, az eddigi eredmények is lenyűgözőek. Egymás mellett a napon parkolva
a Nissan hűtőfestékkel kezelt járműve akár 12 Celsius-fokkal alacsonyabb külső felületi hőmérsékletet és akár 5 Celsius-fokkal hűvösebb utasteret produkált
a hagyományos autófestékkel ellátott járműhöz képest.
A festék hűtési teljesítménye különösen akkor érezhető, ha a jármű hosszabb ideig a napon parkol. A hűvösebb utastérbe nemcsak kellemesebb beszállni, hanem kevesebb légkondicionáló-használatra is szükség van ahhoz, hogy az utastér kellemes hőmérsékletre hűljön. Ez segít csökkenteni a motor terhelését, illetve elektromos jármű esetén az akkumulátor igénybevételét. Mindkét hajtáslánc esetében
várhatóan javul a hatékonyság, valamint az utasok kényelme is.
A Nissan hűtőfestékében lévő metaanyag két mikroszerkezetű részecskét tartalmaz, amelyek reagálnak a fényre. Az egyik visszaveri a napfény közeli infravörös sugarait, amelyek a hagyományos festék gyantáján belül általában molekuláris szintű rezgéseket okoznának, amelyek hőt termelnek. Az igazi áttörést azonban a másik részecske teszi lehetővé:
olyan elektromágneses hullámokat hoz létre, amelyek a napsugarakkal ellentétesen hatnak, és az energiát a járműtől a légkörbe irányítják.
A sugárzásos hűtőtermékek specialistájával, a Radi-Coollal közösen kifejlesztett festék metamateriális, szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek szerkezete olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek a természetben általában nem fordulnak elő.