Átmárkázott Hyundai az Iveco új áruszállítója

Fotó: Iveco
Vágólapra másolva!
A városi áruszállításra optimalizált Iveco eMoovy nem újdonság, hanem a Hyundai ST1-es átmárkázva. Ez az egyedüli alacsony padlós villanymotoros modell a piacon.
Vágólapra másolva!
Fotó: Iveco

2022-ben indult a Hyundai és az Iveco együttműködése, amelynek keretében tüzelőanyagcellás járműveket készítenek az olaszok, és most megjelent az eMoovy nevű akkumulátoros-elektromos teherautó. Ez nem új fejlesztés, épp csak a márkajelzéseket cserélték le az Európában egyébként nem forgalmazott Hyundai ST1-es haszonjárművön. Az olaszok választékát lefelé bővíti az új modell, hiszen azzal a 2,5-3,5 tonna össztömegű szegmensben jelennek meg, ráadásul ez az első, villanymotoros járóképes, alacsony padlós alváz a szegmensben. Gyárilag így, platós illetve 10 köbméteres (akár hűtő-)dobozos felépítménnyel vásárolható meg az Iveco eMoovy. A hasznos teherbírás változattól függően elérheti a 1,5 tonnát.

Fotó: Iveco

A hajtómotor 215 LE/350 Nm teljesítményű, 63 vagy 76 kWh kapacitású akkumulátor kérhető, utóbbival a hatótávolság elérheti a 320 km-t. A fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 350 kW teljesítménnyel van lehetőség. Az utastérben van egy 3,6 kW teljesítményű konnektor (230 V), adapterrel a töltőcsatlakozó is használható konnektorként.

Fotó: Iveco

A kategóriában párját ritkító felszereltséggel jön az Iveco eMoovy, például fűthető-szellőztethető üléseket kap, vezetéknélküli a bejutás és motorindítás. Sok tárolóhely van a műszerfalon, szériában jár a 12,3 colos központi érintőképernyős fejegység navigációval, van torlódássegéd (megállásig fékez a távolságtartó és újraindul, sávtartóval és követősegéddel), kanyarodássegéd (radarral nézi az esetleg takarásból érkező forgalmat), satöbbi. Az Iveco által biztosított töltőkártyával Európa-szerte 700 000 töltőponthoz lehet majd hozzáférni, de fejlett flottakezelő-szoftver is van a gyár kínálatában.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!