Igazi haszonjármű volt a Mercedes-Benz első kombija

Fotó: Mercedes-Benz AG
Vágólapra másolva!
A Fecske becenevű 110-es sorozat alapján készült az 1965-ös Brüsszeli Autószalonon bemutatott Mercedes-Benz 190 D Universal kombi, amelyet a belga IMA gyártott.
Vágólapra másolva!
Fotó: Mercedes-Benz AG 

Általában az 1978-ban bemutatott 123-as T modelltől számítják a Mercedes-Benz kombik történetét, pedig az több mint egy évtizeddel hamarabb elkezdődött. A 110-es Fecske sorozat alapján a gyár mérnökei tervezték meg az Universal nevű kombit, amelyet aztán 1965 januárjában, a Brüsszeli Autószalonon lepleztek le.

Fotó: Mercedes-Benz AG

A hátsó ülés ledöntésével 2,71 köbméteres rakteret lehetett kialakítani, és hogy ezt ténylegesen lehessen ki lehessen használni, megerősített rugókat és a szedánhoz képest nagyobb, 15 colos felniket kapott az Universal – a terhelhetőség 710 kg. Noha a gyár fejlesztette az autót, a kivitelezést már a belga IMA végezte a Németországból szállított, részlegesen komplett karosszériák átalakításával, majd az autókat a Mercedes-Benz kereskedőhálózatában értékesítették.

Fotó: Mercedes-Benz AG

A gyári múzeumban kiállított példány egy 200 D Universal, amelynek az üléseit könnyen takarítható barna műbőrrel kárpitozták, a raktérpadló a Panolux nevű, mahagónifára emlékeztető, de karcolásoknak ellenálló műanyag. Bordeaux mellett vásárolták és 1968 júliusában helyezték forgalomba, így az utolsó autók közül való. Amíg a szedánból 6 és fél év alatt 622 453 darabot gyártottak, az Universal kombiból mindössze 2754 darabot gyártottak 1965-68 között.
 

Fotó: Mercedes-Benz AG / Mercedes-Benz AG/Seltene Schönheit: Der erste Lifestyle-Kombi von Mercedes-Benz Rare beauty: The first lifestyle estate from Mercedes-Benz

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!