A sportosabb túraendurók közé tartozik a Ducati Multistrada V4, a modellcsaládon belül a Pikes Peak változat jelenti a csúcsot – annak ellenére, hogy az olaszok egy ideje már nem indulnak az amerikai versenyen. Jobb híján ezért a 2025-ös változat a MotoGP fényezést kapja, amelyet kiegészítettek rajtszám fogadására alkalmas fehér négyszögekkel.
Szürke plexi kerül a vezető elé, aranyszínűre anodizálják a teleszkópot, az elérhető karbon-elemek mellett az Akrapovic kipufogó is ott van a fedélzeten. Az Öhlins Smar EC2.0 félaktív felfüggesztés segít a körülményekhez alkalmazkodni, van Track, Dynamic, Comfort és Low Grip fokozat, ami az aktuális üzemmódtól függetlenül választható, gyorsváltó és 3 fokozatban állítható motorfék-ellenőrzés is van.
Módosították a vezetési pozíciót, a hátrébb és magasabbra helyezett lábtartók segítségével nagyobb kanyardőlést lehet elérni, alacsonyabb és keskenyebb a kormány a normál Multistrada-modelleknél. Csak a Pikes Peak kapja meg a Race üzemmódot, amelynél a leszabályozáshoz közeledve finomabban limitál az elektronika, hogy könnyebb legyen nyélgázon motorozni. A 17 colos kovácsolt alufelnikre Pirelli Diablo Rosso IV abroncsokat (120/70 és 190/55) abroncsokat szerelnek. Természetesen a Ducati Multistrada V4 Pikes Peak is megkapja a továbbfejlesztett vezetőtámogató rendszert a távolságtartó tempomattal, holttérfigyelővel és ütközésre figyelmeztető jelzéssel.