Megkezdték a Denza 870/963 lóerős csúcsmodelljének gyártását

Fotó: Denza
Vágólapra másolva!
A BYD-hez tartozó Denza márka kínálatát egy nagy méretű kupé/kombi koronázza meg, ami plug-in és elektromos hajtással is készül. Európába is eljutnak ezek.
Vágólapra másolva!
Fotó: Denza / MIIT

A Daimlertől vette át a Denza márkát a BYD, és eddig csupa olyan típus volt a kínálatban, amelynek máshol is volt megfelelője. A Z9 nevű kupéval és a Z9 GT nevű kombival kapja első saját autóját a márka, ezért mindent beleadtak a fejlesztők. Ahogy az a kínaiaknál megszokott, plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos hajtással is elérhető a modell, azonban mindkettőt továbbfejlesztették.

Fotó: Denza

A belépőt jelentő plug-in hibrid hajtásnál például 872 LE/1035 Nm a 3 hajtómotor rendszerteljesítménye (272, 300 és 300), a hátsó tengelyre kerül 2 motor, hogy oldalanként tudják szabályozni a nyomatékleadást; az áramfejlesztésről egy 2,0 literes turbómotor (207 LE) gondoskodik. A Denza Z9 GT alapváltozata 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, az elektromos hatótávolság a kínai szabvány szerint 201 km, a teljes hatótávolság 1100 km 5,6 l/100 km-es átlagfogyasztás mellett. Az akkumulátoros-elektromos változat is 3 hajtómotort kap, ennél azonban már 965 LE/1150 Nm a rendszerteljesítmény (313, 326 és 326), amivel 3,4 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint. A 100 kWh kapacitású akkumulátorral 500 km körüli hatótávolságot tud a kombi.

Fotó: Denza

Mindegyik Denza Z9-esben közös a 2 kamrás légrugózás, amellyel 105-155 mm között szabályozható a hasmagasság, az összkerék-kormányzás kis sebességű manőverezésnél 20°-ban tudja elfordítani a hátsó kerekeket, ezzel 9,4 méterre csökkentve a fordulókör átmérőjét, de oldalazni is képes az autó 15°-ban elfordított kerekekkel. A karosszéria 5,2 mm hosszú, a tengelytávolság 3125 mm. Természetesen tele van képernyőkkel az utastér, a márka csúcsmodelljeként Nappa-bőrt használnak mindenfelé, mindkét üléssorban van hűtődoboz az ülések között. Nagyságrendileg az európai prémium-konkurencia árának feléért adják a Denza Z9-est Kínában, Európában másként alakulnak majd az árak a védővám miatt.
 

Fotó: Denza / MIIT

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!