Semmi túlzás - Honda NX 500 rövid teszt

Fotó: PappLaci és PappGeri
Vágólapra másolva!
Az Africa Twin mellett is van még értékelhető enduró a Honda-kínálatban. Az NX 500 a hétköznapok bajnoka.
Vágólapra másolva!
A világítás teljesen LED-es, az első fék karja állítható, az utasülés rendben van
Fotó: PappLaci és PappGeri

Íme egy egyszerű, becsületes motor! Nincs rajta fölösleges csicsa, elektronikából is csak a legszükségesebb. Az Africa Twin után olyan, mint annak a kicsinyített mása. És ezt pozitív értelemben mondom. A fazon hasonló, de könnyebb, ezt már a tologatásnál is érezni. Ráülve a pozíció is hasonló, vagyis kényelmes, felegyenesedett helyzet. Minden kezelőszerv a helyén, és nagyon könnyen, szinte magától működik. Ami elsőre feltűnik, az, hogy kevés gomb van a kormányon. Hiányzik valami? Nem! Nagyon jól oldották meg a műszerfali tablet kezelését. Lényegében egy gombbal!

Fotó: PappLaci és PappGeri

Elsőre azt gondolná az ember, hogy 48 lóerő kevés. Nem! Normál esetben mindenre elég. Már 50-60 között bekapcsolható a hatodik, és szépen gurul a vas. Jó partner a nyugodt motorozáshoz. Ha pedig előzni kell, tessék visszakapcsolni. Nagyon jó partner a gép a mindennapokban. Nem túl nehéz, a forgalomban könnyedén manőverezhető, országúton és autópályán tudja mindenhol a megengedett sebességet, és van tartalék az előzésekhez. A fékre nem lehet panasz, az ABS szépen dolgozik. A kormányon lévő gombok tökéletesen elegendőek a motorkerékpár kezeléséhez, nem lehet eltévedni közöttük. A motor kéthengeres konstrukciója szinte csak a hangjából vehető észre, szinte teljesen rezonanciamentesen forog. Mégpedig nagyon szívesen pörög föl, nem kell noszogatni.

Ezekből a kijelzőképekből lehet választani, mindegyik egyértelmű és informatív. Természetesen sötétben megváltozik a kijelzés, visszaveszi a fényerőt, és inverzbe megy át. Nagyon rendes tőle
Fotó: PappLaci és PappGeri

Amikor elindultam kicsit messzebbre, akkor kiderült a – talán egyetlen – kifogásolható dolog. Mégpedig az ülés. A képeken jól látszik, hogy milyen keskeny a vezető helye. Mintha ez terepmotor lenne. De nem az! Egy óra után már probléma, hogy alattam csak egy szűk arasznyi szélességű az ülés, és ennyi idő elég volt arra, hogy megmutatkozzon a kényelem hiánya. De ne legyünk telhetetlenek. Minden más tulajdonsága próbálja feledtetni ezt a hibát, bár nem könnyű.

Ebből a nézetből is látszik, hogy nem bonyolították meg a motorkerékpárt. Minden a helyén, és még a fék sem radiális felfogású. De a két első tárcsa hatékonysága rendben van. A szélvédőn a Venturi-ablak csökkenti a légörvényeket, mögötte a tartóra rögzíthető például a navigáció
Fotó: PappLaci és PappGeri

Összefoglalva elmondható, hogy aki ezt a gépet választja, egy átgondolt konstrukciójú, egyszerűen kezelhető, a mindennapokban jó társra talál. A könnyebb tereptől sem ijed meg, és a gyári kiegészítőkkel komfortossá lehet tenni a gépet.

Kiegészítők: bukócső, ködfényszóró, csomagdobozok, középállvány, fűthető markolat. Ezek csomagban is megvásárolhatók
Fotó: PappLaci és PappGeri

Műszaki adatok
Motor: folyadékhűtésű soros, kéthengeres, DOHC, 67 x 66,8 mm furat/löket
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus befecskendezés
Lökettérfogat: 471 cm3
Sűrítés: 10,7 : 1
Teljesítmény: 35 kW (48 LE) 8600/perc fordulatnál
Forgatónyomaték: 43 Nm 6500/perc fordulatnál
Tengelykapcsoló: olajfürdős, rásegítős, többtárcsás, nyomatékhatárolós 
Sebességváltó: hatfokozatú
Méretek (HxSZxM): 2165 x 830 x 1415 mm
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Hasmagasság: 180 mm
Menetkész tömeg: 196 kg
Acél hídváz
Első felfüggesztés: 41 mm csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BP teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Pro-link himbarendszer, 5 lépcsőben állítható előfeszítésű központi rugóelem
Első gumiabroncs: 110/80-R19 (59H)
Hátsó gumiabroncs: 160/60-R17 (69H)
Első fék: 296 mm dupla tárcsa kétdugattyús Nissin nyergekkel
Hátsó fék: 240 mm tárcsa egydugattyús nyereggel
Benzintartály: 17,5 literes
Fogyasztás: 3,6 l/100 km, tesztfogyasztás: 3,34 l/100 km
A tesztút hossza: 442 km, köszönet a Honda Hungary-nak.
A tesztelt modell ára: 2.869.000.- Ft
 

PappLaci az öreg motoros
Fotó: PappLaci és PappGeri

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!