56 év után búcsúzik az utolsó klasszikus Morgan

Fotó: Morgan
Vágólapra másolva!
A 30 példányra limitált Pinnacle szériával ér véget az 1968-ban bemutatott Morgan csúcsmodell gyártása – jövőre jön az utód.
Vágólapra másolva!
Fotó: Morgan

Jövőre dobja piacra új csúcsmodelljét a brit Morgan manufaktúra, addig is méltó módon búcsúztatja az 1968-ban piacra dobott Plus 8/Plus Six-et – a V8-ast motort 2019-ben cserélték le a BMW soros 6 hengeres turbójára. A 30 darabos Pinnacle széria minden olyan különlegességet megkap, amelyet az évek alatt az autóhoz kínáltak. Süppedős báránybőr a padlószőnyeg, egyedi varrásmintát fejlesztettek, tíkfából készül a műszerfal, amelybe intarziaként alumínium logót tesznek.

Fotó: Morgan

A vásárlók 3 gondosan összeállított belső hangulat közül választhatnak, ezek a Fawn (bézs), Explore (halványkék) és Riviera (barna) névre hallgatnak és a Bridge of Weir nevű bőrgyár segítségével állítottak össze. Szándékosan semleges színeket választottak, hogy azok harmonizáljanak a karosszéria színével, hasonló okból kapnak selymesfényű ezüst festést a felnik.

Fotó: Morgan

Műszakilag nincs változás, a motortérbe a BMW 340 LE/500 Nm teljesítményű 3,0 literes turbómotorja kerül, ami 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az 1145 kg roadstert, a csúcssebesség 267 km/óra, a szabványos átlagfogyasztás 7,7 l/100 km. A Morgan márkakereskedésekben lehet megrendelni a Plus Six Pinnacle modellt, amelynek az ára adók nélkül 80 829,17 font. Felár nélküli extraként lehet kérni az egyedi fényezést, egészen pontosan a színt ingyen adják, de a különleges lakkozásért (gyöngyház, selymesfényű finis, stb.), illetve a kétszínű fényezésért kell fizetni.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!