Míg a legtöbben sosem használják ki divatos SUV-juk tudását, akadnak néhányan, akik olykor lemerészkednek autójukkal a folyópartra, sáros dűlőn mennek ki a borászathoz vagy más okból térnek le az útról. Ilyenkor, még ha a mutatvány távol is áll a kemény off-roadtól, szembesülhetnek azzal, hogy a kocsi hasa hamar felakad, alig tapadnak a spórolásra vagy épp sportolásra szánt gumik. Mi legyen? Évi pár kirándulásra „ágyúval a verébre” eset lenne vérbeli terepjárót, például Toyota Land Cruisert vásárolni, és nehézkessé tenné a városi vagy sztrádás hétköznapokat.
Ilyen igényeket szem előtt tartva mutatkozott be a második generációs Lexus NX új Overtrail kivitele, amely kvázi harmadik csúcsfelszereltségként érhető el a jól ismert F Sport és Luxury modellek mellett. Itt azonban szó sincs 20 colos kerekekről, hanem
új, matt fekete, 18-as alufelnikre húzzák fel a SUV-műfajban szokatlan, félterep mintázatú gumiabroncsokat.
Ezekkel, illetve a karosszéria megemelésével együtt 20 centisre nőtt az NX hasmagassága, a hátsó futóművet pedig megerősítették, ráadásul alapáron járnak körben az adaptív lengéscsillapítók.
Számos további optikai változtatással is igyekeztek még tudatni a külvilággal a tervezők, ki a legény a gáton. Ennek leginkább szembetűnő jegye az új „Szaharabézs” metálfényezés (ezen kívül hat másik árnyalatból lehet még választani), míg a tükörházak, a külső kilincsek, a feliratok, az ablakkeretek és más részletek fényes feketék lettek – megtörtént tehát a krómfosztás. Ami az utasteret illeti, a szintetikus bőrrel borított sportülések, illetve a könyöklők khaki színű kontraszt kárpitjai jelentenek újdonságot, a Geo layer díszbetétek pedig a kőzetek rétegjeit imitálják.
Alapesetben full hibrid hajtással, NX350h néven érkezik az Overtrail, a korábbi tesztjeinkből ismert 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorral, 242 lóerős rendszerteljesítménnyel. A terepes hangulathoz illően alapáron adják hozzá az összkerékhajtást, ami nem kardános rendszert jelent:
az első mellett hátra beépítenek egy második villanymotort (54 LE teljesítmény/121 Nm nyomaték),
ami laza talajon segít kijutni a szorult helyeztből. Gazdag alapfelszereltséggel (elektromos ülések, head-up, Mark Levinson hifi, digitális belső tükör stb.) 29,6 millió forint az NX350h Overtrail ára.
Annak, aki jobb menetteljesítményekre vágyik (7,7 helyett 6,3 másodperc 0-100 km/ gyorsulás), illetve külső – lehetőség szerint otthoni – töltéssel szeretne még gazdaságosabban autózni, NX 450h+ néven plug-in hibrid változatot is kínálnak. Ez már 306 lóerős rendszerteljesítményt tud mozgósítani, és elektromosan 64 kilométert is megtehet, igaz, zöld rendszámra többé már nem jogosult. Overtrail-túrszerkóban ez a modell 29,6 millió forintba kerül, és érdekes alternatívát kínál azoknak, akik az urbánus életformát olykor természetbeni kirándulással fűszereznék.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: