Anno a Yamaha azért készítette el az MT-09-es naked-et, mert a vásárlók elfordultak a szupersport-motoroktól, most azonban úgy tűnik, megint van kellő érdeklődés az ilyenekre, hiszen itt az R9-es. Ehhez teljesen új, alumínium Deltabox vázat készítettek, ami mindössze 9,7 kg-ot nyom a mérlegen és az összes vetélytárs vázánál merevebb. Ebbe a jól ismert CP3-as blokkot építik be, de azt még nem árulták el, hogy jelen esetben milyen erős a 890 köbcentis 3 hengeres (az MT-09-ben például 119 LE/93 Nm), de azt igen, hogy a harmadik generációs QSS gyorsváltóra számíthat a vezető.
A Yamaha Ride Control segítségével 3 alap- (Sport, Street és Rain), 2 programozható- és 4 versenypálya-üzemmód közül lehet választani, és rajtautomatika is van. A tempomat 40 km/órás sebesség felett aktiválható, és akár végsebességnél is használható. A KYB szállítja a több állítási lehetőséget kínáló felfüggesztést, a Brembo adja a Stylema fékeket, a felnikre Bridgestone Battlax Hypersport RS11 abroncsokat szerelnek.
A Yamaha R9-es a japánok leghatékonyabb aerodinamikai csomaggal rendelkező utcai motorkerékpárja, a MotoGP-versenygépekről lehetnek ismerősek a légterelők. A benzintank 14 literes, az ülésmagasság 830 mm, a saját tömeg folyadékokkal feltöltve 195 kg. Amikor 2025 márciusában a kereskedésekbe kerül az új Yamaha szupersport motor, kék vagy fekete színben lesz választható.