Egy újabb olcsó kínai SUV lett kapható Magyarországon

Vágólapra másolva!
A hazai piacon újdonságnak számító Omoda 5 forgalmazását négy budapesti és négy vidéki márkakereskedésben kezdték meg.
Vágólapra másolva!
Fotó: Omoda

Ünnepélyes keretek között, október 9-én mutatták be Budapesten az Omoda 5-öst és hazai forgalmazói hálózatát. Goldberger Mária, a márka magyarországi képviseletének, a Genius Automotive Kft-nek az ügyvezetője kiemelte, hogy 

az Omodát hamarosan a Chery másik autómárkája, a prémium Jaecoo követi majd a hazai piacon.

Jochen Tüting, a Chery Europe GmbH ügyvezető igazgatója a bemutatón
Fotó: Omoda

„A Chery-vel az eddigi legjobb évünket zárjuk az eladások szempontjából. Eddig 2024-ben összesen 1,75 millió autót értékesítettünk, ami éves összevetésben közel 40 százalékos bővülésnek felel meg. Az exportforgalmunk elérte a 830 ezer darabot, ami több, mint 30 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit, ennek köszönhetően ma a Chery-t Kína legnagyobb autóexportőrjeként tartják számon. Azzal számolunk, hogy idén összesen 2,5 millió járművet értékesítünk majd. A Kínán kívüli piacokra szánt Omoda és Jaecoo márkák kiválóan teljesítenek, hiszen január és augusztus között 146 ezret értékesítettünk belőlük, ezzel sikerült a tavalyihoz képest másfélszeresével növelnünk a forgalmat. A további terjeszkedéssel, így az új európai piacok megnyitásával pedig arra számítunk, hogy idén akár 300 ezret is értékesíthetünk ebből a két márkából” – mondta a Millenárisban tartott bemutatón Jochen Tüting, a Chery Europe GmbH ügyvezető igazgatója.

Csak 5 centivel rövidebb egy Nissan Qashqai-nál
Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az érdeklődők jelenleg 8 márkakereskedésben találkozhatnak az Omodával: Budapesten négy, valamint Békéscsabán, Kecskeméten, Pécsett és Szegeden egy-egy szalonban lehet megnézni, kipróbálni és megvenni az 5-ös nevű kompakt SUV-ot, amely egyféle benzinmotorral (1,6 turbó, 147 lóerő, 275 Nm) kétféle felszereltséggel érhető el. 

A Comfort 9,99, míg a Premium 11,49 millió forintos bevezető áron vásárolható meg.

 Az autó a Kiákhoz hasonlóan 7 év vagy 150 ezer km garanciával érhető el, magánszemélyek és céges ügyfelek számára egyaránt. A 4,37 méter hosszú Omoda 5-ös 10,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, 195 km/h a végsebessége, és 7,4 liter az átlagfogyasztása (WLTP), utóbbi meglehetősen magas érték. Sokkal fürgébb is lehetne, ha nem veszett volna el 50 lóerő a motorból, amikor a kínai mérnökök a szigorú Euro6e kibocsátási normához igazították az emisszióját. Az EuroNCAP biztonsági teszten 5 csillagot ért el. A menetpróbán szerzett tapasztalatainkat itt olvashatják.

Fotó: Omoda

Már az alapfelszereltségű modell is jól felszerelt: többek között hétfokozatú duplakuplungos automata váltó, automata klíma, 18 colos könnyűfém keréktárcsa, 12,3 colos dupla LCD kijelző, vezeték nélküli mobiltöltő (50W), tolatókamera, fűtéssel és szellőztető rendszerrel ellátott, elektromos állítású első sportülések, Apple CarPlay és Android Auto fedélzeti rendszerek, intelligens hangvezérlés, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás áll rendelkezésre benne. A Premium csomag ezeken felül elektromos napfénytetőt, elektromosan nyitható csomagtérajtót, kormányfűtést, 360 fokos kamerarendszert, 8 hangszórós Sony hifit, és felármentes metál színeket kínál.

Hátulról is jól mutat
Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Az Omoda 5 gyártója, a Chery Group teljes értékesítésének közel 50 százalékát a tengerentúli export teszi ki, a cég Kína első számú személygépkocsi-exportőrének számít. Az Omoda márka Európában Spanyolországban jelent meg először, azóta az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Közép-Európában is megkezdték a forgalmazását.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!