A Párizsi Autószalon legizgalmasabb újdonságai – Top5

Fotó: Renault
Vágólapra másolva!
Mintegy 30 autómárka képviselte magát a 90. Párizsi Autószalonon, összeszedtük a helyszínen látott legizgalmasabb (francia, illetve kínai) újdonságokat.
Vágólapra másolva!

1. Renault 4
 

Fotó: Renault

A Renault 5 E-Tech electric villanyautó szabadidő-autó testvére a kicsit nagyobb méretű, szabadidő-autós felépítésű Renault 4 E-Tech electric, amely vászontetővel is választható. Itt is szinte végtelen azon extrák száma, amelyek segítségével egyedivé lehet tenni a külső-belső megjelenést, a világpremier alkalmából például a sárga lámpákkal és virágos kárpittal rendelkező FL4WER POWER nevű tanulmányt is megmutatták.

Fotó: Renault

A praktikum se szenved csorbát, hiszen a modulárisan alakítható csomagtér alaphelyzetben 420 literes, a hatótávolság elérheti a 400 km-t. Az emelt hasmagasság mellett még a változó beavatkozású Extended Grip menetstabilizálóra számíthat a sofőr. Ja, és említettem már, hogy vászontetővel is választható?

2. Citroën C5 Aircross

Fotó: Citroen / NICOLAS ZWICKEL


Feltűnő a rikító zöld fényezés, és egész jól álcázza a családi autónak szánt C5 Aircross átalakulását, a hosszt 15 cm-rel növelik meg az aktuálishoz képest, hogy az még tágasabb legyen. Persze erről még nem tudunk ítéletet mondani, mert a belső még nincs kész, azzal várhatóan megvárják a sorozatgyártás előtti utolsó fázist.

Fotó: Citroen

A műszaki alap mindenféle, manapság kurrens hajtás fogadására alkalmas, tehát benzines, hibrid és akkumulátoros-elektromos változata is lesz majd a jövőre bemutatkozó szériamodellnek. 

Utóbbi miatt a karosszéria kialakításánál a lehető legalacsonyabb légellenállás volt a legfőbb szempont,

ezzel sikerült 30 km-rel növelni a szabványos hatótávolságot – amit szintén majd a sorozatgyártáshoz közeledve tudunk meg.

Fotó: Citroen / NICOLAS ZWICKEL

3. Alpine A110 Ultime

Fotó: Lővei Gergely


Drága válásnak nézünk elébe, a benzinmotoros Alpine A110 sorozat csúcsát jelentő Ultime modell esetén igen vastagon fogott a ceruza. A 110 darabos limitált széria 1-1 példányáért 265 000 eurót kérnek, aki netán a retró színű, 15 példányra limitált „La Bleue”változatot kéri, annak már 330 000 eurót kell fizetnie.

Fotó: Alpine

Nem csak a mostani sorozat, de az Alpine márka valaha volt legerősebb és leggyorsabb utcai autója az A110 R Ultime, amelynél 2,0 literes turbómotort használnak 345 LE/420 Nm teljesítménnyel (amit 102 oktános benzinnel tud), ami 3,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást biztosít. Még ennél is vadabb a spoilerkészlet, ami végsebességnél az eddigi rekorder A100 R Turini-hez képest 160 kg-mal nagyobb leszorító-erőt termel.

Fotó: Alpine

A vásárló 27 karosszéria- és 4 belső szín közül választhat, és számos kiegészítőt is meghatározhat (díszbetét, ajtókárpit, padlószőnyeg, biztonsági övek), és ott van még a Sur Mesure egyedi kialakítás lehetősége is további felár ellenében.

Fotó: Alpine

4. Aito 9

Fotó: Lővei Gergely


Mozi az egész világ, hiszen nem csak a második sorban utazók nézhetnek egy, a tetőből legördülő mozivásznat az Aito 9-es szabadidő-autóban, de a mintákat-feliratokat megjeleníteni képes fényszóróba rejtett projektor segítségével 

az autó elé tud vetíteni filmeket; nincs külső hangrendszer, tehát ez a mozgókép is csak belül élvezhető. 

Maga az autó 5 vagy 6 személyes utastérrel választható, a műszerfalon mindent képernyők borítanak – a középső és az anyósülés előttinél könnyen elérhető módon ott vannak a legfontosabb funkciók ikonjai.

Fotó: Aito

Teljesen alumínium a karosszéria, az utasok kényelméről légrugózás, 4 darab 1,5 literes palackot befogadni képes hűtőláda, masszázsfunkció gondoskodik. A márka többi modelljéhez hasonlóan az Aito 9-es hajtásáról hatótávnövelős elektromos hajtás gondoskodik. A standon ott volt egy példány abból a karavánból, ami több mint 15 000 km-t megtéve jutott el saját erőből Párizsba – hazánkat is érintették.

 

5. BYD Sealion 7

Fotó: BYD


A 2 évvel ezelőtti utolsó Párizsi Autószalonhoz képest megduplázta a kínálatát a BYD márka, legújabb versenyzőjük az Oroszlánfóka névre hallgató szabadidő-kupé, amellyel a tehetősebb vásárlókra céloznak. Elérhető lesz 2 hajtómotoros összkerékhajtás 313 lóerős rendszerteljesítménnyel, amivel a 4830 mm hosszú autó 4,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tud. A hosszú távú használatot az akár 230 kW teljesítményű villámtöltés teszi kellemesebbé.

Fotó: BYD

A BYD E-Platform 3.0 műszaki alapnál a cellák az akkumulátor-házzal együtt a karosszériaszerkezet tartó részei. A 2 hajtómotoros összkerékhajtásnál finomabban vezérli a nyomatékot az elektronika, ami akár negatív nyomatékot (lassítás) és képes bevetni a stabilitás megőrzése érdekében. A BYD Sealion 7-es szabadidő-kupé első példányai még az idén ott lesznek a vásárlóknál.

Fotó: BYD

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!