November 15-től a hazai töltőállomásokon az autósok már mindenhol
a hideg időjárás negatív hatásait kiküszöbölő gázolajjal találkozhatnak.
A Mol szerint hidegben nehezebben indul a dízelautók többsége, aminek fizikai oka van: a hőmérséklet csökkenésével megváltoznak az üzemanyag áramlási tulajdonságai.
A prémium dízelek hidegtűrése eleve kedvezőbb, és ezek az üzemanyagok magasabb adaléktartalmuk révén 45 százalékkal kevesebb lerakódást okoznak a motorban. Amennyiben félig van a tank nyári dízellel, de hirtelen bejönnek a fagyok, érdemes rátankolni egy fél tank téli üzemanyagot - ideális esetben a magasabb hidegtűrésű prémium változatból -, így a hidegindítás a Magyarországon előforduló hőmérsékleteket tekintve mindenképpen biztonságos lesz.
A különbség jelentős lehet: az iparági tesztek alapján a normál téli dízel mínusz 20 Celsius-fokig biztosít megfelelő teljesítményt, míg a prémium téli dízel esetében nincs jogszabályi előírás, azonban a Mol saját minőségi követelményei szerint a hidegszűrhetőséget (CFPP) általában mínusz 33 Celsius-fokra állítják. Kivételes esetekben előfordulhat mínusz 40, akár mínusz 43 fokos CFPP érték is, bár ez csak néhány töltőállomáson érhető el.