A California lakóautó bejelentésekor még csak ígérték a továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtást, ami rögtön hátsó hajtómotoros 4Motion összkerékhajtással lesz elérhető a Volkswagen Multivan összes változatánál – az elsőkerékhajtású változatra egy kicsit várni kell. Az MQB Evo műszaki alapra épülő többi modellhez hasonlóan a belső égésű motor már az 1,5-ös TSI evo blokk, aminek 177 lóerő a teljesítménye, és emellett még egy 115 lóerős villanymotor is behajt a 6 fokozatú duplakuplungos váltóba. A hátsó tengelyen egy 136 lóerős villanymotor hajt. A rendszerteljesítmény 245 LE, a rendszernyomaték 350 Nm. A hibrid akkumulátor nettó kapacitása 19,7 kWh, amivel a Multivan 95, a nehezebb California lakóautó 91 km-es elektromos hatótávolságot tud a szabványos ciklus alapján. A fedélzeti töltő 11 kW-os, villámtöltésre 50 kW-tal van lehetőség.
Az összkerékhajtású, plug-in hibrid Volkswagen Multivan addig elektromos módban indul, amíg van elég töltés és -28°C felett van a hőmérséklet, a hátsó hajtómotor 65 km/órás tempóig állandóan hajt, hogy tehermentesítse az első kerekeket. Ha nincs rá szükség, tengelykapcsoló segítségével leválasztják a kerekekről a hátsó hajtómotort, ami csökkenti a fogyasztást. A nyomatékelosztást a menetstabilizáló vezérli, a hajtás 100%-a tud megjelenni mindegyik tengelyen, D-ből S-módban kapcsolva automatikusan aktiválódik az állandó összkerékhajtás. Ez akkor is elérhető, ha teljesen lemerült az akkumulátor, ilyenkor a belső égésű motor termeli a hátsó hajtáshoz szükséges energiát. A légkondicionáló 30 percen keresztül képes a nagyfeszültségű akkumulátorról biztosítani az utastér temperálását, és akkor is képes erre, ha töltőoszlophoz csatlakozik az autó – ez a funkció párosított telefonon futó alkalmazásból vezérelhető.