Amíg mi itt Magyarországon még csak ismerkedünk a biológiai konyhai hulladékok gyűjtésére szánt barna kukákkal, addig Dél-Koreában már nyersanyagként gondolnak ezeknek a tartalmára. A Hyundai-Kia konszern Advanced Vehicle Platform fejlesztőközpontjában külön osztály, a Basic Materials Research Center foglalkozik az autógyártáshoz használható új anyagok kutatásával, ebben benne vannak autóroncsok újrahasznosítási technológiájának kutatása, illetve egyébként hulladéknak számító anyagokból készített anyagok fejlesztése. A Kia EV3 Study Car például ránézésre úgy néz ki, mint a nemrég bemutatott villanyautó szériaváltozata, azonban azzal ellentétben számos megújuló forrásból származó anyagot felhasználtak hozzá.
A Hyundai-Kia fejlesztőmérnökei összesen 22 újfajta anyag gyártástechnológiáját fejlesztették ki, majd ezeket felhasználva összesen 69 alkatrészt cseréltek le az autón fenntartható forrásból származó elemre. A lökhárítókat, ajtókárpitokat és egyéb burkolati elemeket roncsautókból származó műanyagok vegyi lebontásával, majd abból új műanyag gyártásával készítették el. Az utastérben látható kárpitok biológiai hulladékból származnak, például almahéjból és már letermett gombák szálainak felhasználásával készített polimerekből készülnek. A tető és néhány más külső karosszériaelem természetes szálakkal megerősített műanyagból készült, amivel jelentősen csökken a gyártásfolyamat CO2-terhelése.
A Hyundai-Kia konszern 2045-re akarja elérni a teljesen CO2-semleges működést, ehhez szükséges a gyártástechnológia fejlesztése is. Most azon dolgoznak a mérnökök, hogy a 22 újfajta anyag ipari méretekben való elérhetőségét biztosítsák, azaz felkutassák a kellő mennyiségben rendelkezésre álló nyersanyagokat és megteremtsék az előállításhoz szükséges infrastruktúrát.