Az M7-es autópályán az egyik lezárt szakaszra több sofőr is behajtott egy, a munkaterületre aszfaltot szállító teherautó után, figyelmen kívül hagyva a KRESZ táblák jelzéseit (kint volt a kivéve célforgalom tábla is). Bár volt, aki időben észrevette, hogy valami nincs rendben és visszafordult,
többen viszont majdnem egy kilométert tettek meg a lezárt úton, mire feltűnt nekik, hogy rossz helyen vannak.
Egy kamionosnak pedig 15 percbe telt, mire visszatolatott, majd a lezárt részen próbált meg a helyes irányba kerülni, amivel percekre elzárta az utat és torlódást okozott. A tanulság? Ne csak az előttünk haladó autósra hagyatkozzunk, hanem figyeljük a kihelyezett figyelmeztető, tájékoztató KRESZ-táblákat is.
Egy-egy terelést már több kilométerrel korábban előjeleznek
az úgynevezett VJT-ken (változtatható jelzésképű táblákon) keresztül. A táblázást 1300-1500 méterrel a terelés előtt kezdik el, ahonnan a sebességet több lépésben:
Sárga ideiglenes táblákon már 800 méterrel korábban jelezzük a sávelhúzást (hogy változik a forgalmi rend).
Sokan nem is gondolnák, de egy-egy tereléshez 200-250 db jelző- és tájékoztatótáblát és 700-900 db sávos táblát használ fel az MKIF, hogy minden egyértelmű legyen, a közlekedést emellett több kilométer hosszú sárga/ideiglenes burkolati jellel és villogósorral is segítik.