A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
3
Ezüstérem
3
Bronzérem
2
HUNSalim Omar Gergely
15:58TekvondoOmar Salim-Vito Dell'Aquila
HUNLosonczi Dávid
18:45BirkózásSemen Novikov-David Losonczi
HUNMagyarország
20:35VízilabdaItaly-Hungary
NyílNyíl

Zseniális találmánnyal hűtené autói utasterét a Nissan

Vágólapra másolva!
Ezzel az újítással légkoncidionáló használata nélkül is 5 fokkal alacsonyabb lehet a belső hőmérséklet.
Vágólapra másolva!
A Nissan hűvös festékében lévő részecskék együttesen csökkentik a hő átadását az olyan felületekre, mint a tető, a motorháztető, az ajtók és a többi karosszériapanel.  Fotó: Nissan

2023 novemberében a Nissan 12 hónapos megvalósíthatósági kísérletet kezdett a Haneda Nemzetközi Repülőtéren, Tokióban. Az új hűtőfestékét alkalmazták egy, az All Nippon Airways (ANA) által üzemeltetett Nissan NV100 szolgálati járművön. A Haneda repülőtér nagy, nyitott aszfaltpályájával tökéletes környezetet biztosított a festék teljesítményének valós körülmények közötti, magas hőmérsékletű környezetben történő értékeléséhez.

Bár még tart a tesztelési fázis, az eddigi eredmények is lenyűgözőek. Egymás mellett a napon parkolva 

a Nissan hűtőfestékkel kezelt járműve akár 12 Celsius-fokkal alacsonyabb külső felületi hőmérsékletet és akár 5 Celsius-fokkal hűvösebb utasteret produkált

 a hagyományos autófestékkel ellátott járműhöz képest.

Hűtőfesték Japánban,  Hűtőfesték, Japán, HűtőfestékJapánban,
Miura Szuszumu, a Nissan japán autógyártó kutatóközpontjának egyik vezetője mutatja a hűtőfestékkel bevont autók egyikét a Haneda repülőtéren tartott sajtótájékoztatón  augusztus 6-án
Fotó: MTI/AP/Kagejama Juri

A festék hűtési teljesítménye különösen akkor érezhető, ha a jármű hosszabb ideig a napon parkol. A hűvösebb utastérbe nemcsak kellemesebb beszállni, hanem kevesebb légkondicionáló-használatra is szükség van ahhoz, hogy az utastér kellemes hőmérsékletre hűljön. Ez segít csökkenteni a motor terhelését, illetve elektromos jármű esetén az akkumulátor igénybevételét. Mindkét hajtáslánc esetében 

várhatóan javul a hatékonyság, valamint az utasok kényelme is.

Fotó: Nissan

A Nissan hűtőfestékében lévő metaanyag két mikroszerkezetű részecskét tartalmaz, amelyek reagálnak a fényre. Az egyik visszaveri a napfény közeli infravörös sugarait, amelyek a hagyományos festék gyantáján belül általában molekuláris szintű rezgéseket okoznának, amelyek hőt termelnek. Az igazi áttörést azonban a másik részecske teszi lehetővé: 

olyan elektromágneses hullámokat hoz létre, amelyek a napsugarakkal ellentétesen hatnak, és az energiát a járműtől a légkörbe irányítják.

A sugárzásos hűtőtermékek specialistájával, a Radi-Coollal közösen kifejlesztett festék metamateriális, szintetikus kompozit anyagokat tartalmaz, amelyek szerkezete olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek a természetben általában nem fordulnak elő. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!